۰

وعده اوباما به عربستان درباره ایران

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۸
وزیر گارد ملی عربستان در کنفرانسی خبری از وعده واشنگتن به عربستان برای حل و فصل نهایی پرونده هسته‌ای ایران خبر داد.

«متعب بن عبدالعزیز» وزیر گارد ملی عربستان در نشستی خبری اعلام کرد که مذاکرات هسته‌ای ایران برای آمریکا از اهمیت بالایی برخوردار است. روزنامه «الحیات» عربستان، به نقل از متعب بن عبدالعزیز گزارش داد که «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا به عربستان اطمینان خاطر داده است که راهکاری نهائی برای پرونده هسته‌ای ایران بیابد.

وی همچنین با اشاره به تحولات امنیتی اخیر در یمن اعلام کرد که دیدگاه‌ ریاض و واشنگتن درباره یمن به هم نزدیک است و همکاری و رایزنی‌هایی در زمینه اطلاعات نظامی میان دو کشور حاکی از تفاهم قوی بر این مسأله است.

پیشتر شبکه خبری «المیادین»، به نقل از منابع دیپلماتیک فرانسوی گزارش داده بود که عربستان پاریس را تحت فشار قرار داده تا توافقی با ایران در این دور از مذاکرات صورت نگیرد. ایران و اعضای گروه «۱+۵» آخرین دور مذاکرات هسته‌ای را تا قبل از مهلت ۳ آذر، از سه‌شنبه در وین آغاز کرده‌اند و این مذاکرات همچنان ادامه دارد.

همچنین «ژرار آرو» نماینده سابق فرانسه در سازمان ملل و سفیر فعلی این کشور در آمریکا در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که کشورش «اصلا عجله‌ای برای امضای توافقنامه با ایران ندارد». آرو در ادامه گفته بود که کشورش در برابر هر توافقی که وی آن را «توافق بد با ایران» خواند، خواهد ایستاد.
کد مطلب : ۱۲۳۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.