۰

شرط سوریه برای همکاری با قطر و عربستان

تاریخ انتشار
شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
به گزارش عصر تعادل،سفیر سوریه در روسیه اعلام کرد که کشورش آماده همکاری با عربستان و قطر در صورت تمایل دو کشور برای تغییر مواضع‌شان در قبال سوریه است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ریاض حداد، سفیر سوریه در روسیه طی دیدارش با الیاس اوماخانوف، نایب رئیس فدراسیون روسیه تاکید کرد که سوریه کشور صلح‌جویی است و نیت خصمانه نسبت به هیچ کشوری ندارد اما بعضی از کشورهای همسایه مانند ترکیه و اردن مواضع خصمانه‌ای نسبت به سوریه دارند.

ترکیه طی هفت ماه عملیات نظامی در شمال سوریه به اسم "سپر فرات" در تعدادی از روستاها و شهرک‌ها در شمال حلب درگیری ایجاد کرده؛ امری که نظام سوریه آن را "دشمنی" خوانده است.

سوریه بیش از چند بار تجاوزات مکرر ترکیه علیه ملت سوریه را محکوم کرد و از شورای امنیت خواست به مسئولیت‌هایش در زمینه حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و اعمال محدودیت بر تجاوزات نظام ترکیه عمل کند.

حداد همچنین به نقش روسیه در سوریه و اینکه بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه بر لزوم قرار دادن زبان روسیه به عنوان زبان دوم در سوریه تاکید دارد، اشاره کرد و افزود، دولت سوریه قطعه زمینی در نزدیکی دمشق برای ساخت مدرسه روسی اختصاص داده است.

حداد همچنین افزود: ملت سوریه از روسیه به دلیل حمایت از کشورشان تقدیر و تشکر کرده‌اند و برخی خانواده‌های سوریه نام فرزندانشان را ولادیمیر پوتین نامیده‌اند.
کد مطلب : ۱۲۴۱۱۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.