۰

برخی دنبال پیدا کردن یک کارخانه تعطیل هستند

تاریخ انتشار
شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
به گزارش عصر تعادل، وزیر صنعت گفت: برخی کارشان این شده که هر شب به دنبال پیدا کردن یک کارخانه‌ تعطیل شده می‌گردند تا دستاوردهای دولت را زیر سوال ببرند که اگر بخواهیم مودبانه آنها را توصیف کنیم این افراد بی انصافی می‌کنند.

هر امروز در نشست خبری وزیر صنعت، معدن و تجارت آخرین دستاوردهای این وزارتخانه در سال گذشته تشریح شد.

محمدرضا نعمت‌زاده اظهار داشت: در طول سه سال گذشته ما شرایط سختی راپشت سر گذاشتیم و اکنون وضعیت بهتر شده اما همچنان مشکلات وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت‌هایی که داشتیم شاهد رشد خوبی در بخش صنعت و معدن بودیم. هر چند در بخش معدن، رشد منفی اعلام شد اما این به خاطر اشتباه آماری بانک مرکزی بود که امروز کارشناسان در حال اصلاح آن هستند.

وی تصریح کرد: در تولید صنایع پیشران مانند خودرو، فلزات، لوازم خانگی و مواد غذایی روند صعودی داشتیم.  این در حالی است که سال گذشته از سوی ستاد اقتصاد مقاومتی، تکلیفی به ما واگذار شد که یکی از موارد آن حمایت از صنایع کوچک بود.

وی ادامه داد: ما 7 هزار و 500 واحد که دارای مشکل نقدینگی بودند را شناسایی کردیم اما در نهایت به 12 هزار واحد تسهیلات دادیم و در بخش کشاورزی نیز به12 هزار واحد، تسهیلات در قالب سرمایه‌ در گردش واگذار شد. که مجموع این ارقام 3 هزار میلیارد تومان است.

وزیر صنعت تصریح کرد: ما مانند دولت قبل عمل نکردیم و این تسهیلات را بدون نظارت واگذار نکردیم. در حال حاضر کارگروهی در وزارت صنعت وجود دارد و از سال گذشته فعالیت خود را برای نظارت بر واحدهایی که به آنان تسهیلات پرداخت شده آغاز کرده و انتظار داریم رشد اقتصادی ناشی از این تسهیلات را در شش ماهه دوم امسال احساس کنیم. این در حالی است که 5 هزار طرح نیمه تمام و 35 طرح ملی را نیز انجام دادیم.

در ادامه این نشست خبری وزیر صنعت در خصوص تعطیلی کارخانه‌هایی همچون ارج و داروگر و بازتاب گسترده آن در برخی از رسانه های خاص گفت: برخی کارشان این شده که هر شب به دنبال پیدا کردن یک کارخانه‌ تعطیل شده می‌گردند تا دستاوردهای دولت را زیر سوال ببرند که اگر بخواهیم مودبانه آنها را توصیف کنیم این افراد بی انصافی می‌کنند.

وی ادامه داد: کارخانه ارج سال 74 واگذار شد و سهامدار اصلی آن بانک ملی است. ما بارها به بانک گفتیم که این کارخانه را بفروشد و به دنبال بانکداری برود اما بانک قیمتی می گذاشت که اصلاً کسی خریدار نبود و از طرف دیگر کارخانه را تعطیل نمی‌کند.

وزیر صنعت در خصوص کارخانه داروگر گفت: مجموعه داروگر نیز  مشکلاتی دارد و تکنولوژی آن برای 70 سال قبل است اما علی‌رغم این مسائل، همچنان تولید می‌کند و تعطیل نشده است. آنهایی که می‌گفتند کارخانه روغن نباتی تعطیل شده می‌توانند بروند و خط تولید را ببینند که در حال کار است. رسانه‌هایی که به دنبال تعطیلی واحدهای تولید هستند بهتر است دغدغه صنعت را داشته باشند و این اخبار را پوشش دهند که مثلاً 5 هزار و 400 واحد که مشکل داشتند امروز دوباره به مدار تولید بازگشته‌اند و یا اینکه در یک سال گذشته هزار واحد تعطیل شده در شهرک‌های صنعتی مجددا راه‌اندازی شده‌اند.
کد مطلب : ۱۲۴۱۲۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.