۰

ایران رتبه اول مصرف لوازم آرایش در منطقه

تاریخ انتشار
شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۵
به گزارش عصرتعادل، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به مصرف پایین شیر و لبنیات در کشور اشاره کرد و گفت: در ایران میزان مصرف لبنیات و شیر حداقل مصرف کشورهای منطقه است و در مقابل در مصرف لوازم آرایشی مقام اول را داریم.
 
 
 دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی امروز -شنبه- در همایش تغذیه سالم، سفیران سلامت در سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: مصرف لبنیات در کشور ما در مقایسه با برخی دیگر از کشورها بسیار کمتر است و حتی به یک سوم مصرف برخی از آنها می رسد.
 
 
وی همچنین بر لزوم کاهش مصرف نمک در نانوایی ها تاکید کرد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید توجه ویژه ای به نانوایی ها داشته باشد تا زمینه کاهش مصرف نمک فراهم شود.
 
 
وی در خصوص گسترش بیماری دیابت و فشار خون در کشور گفت: ظرف 30 سال آینده یک سوم ایرانی ها دچار دیابت خواهند شد و اگر از امروز اقدامات لازم را برای کاهش این معضل اجرا کنیم، در سال های آینده جواب این موضوع را خواهیم گرفت.
 
 
وی با اشاره به نبود شرایط مناسب در زمینه پیشگیری از ابتلا به دیابت و فشار خون در کشور، اضافه کرد: با توجه به سبک زندگی اشتباه و رژیم غذایی نامناسب انتخاب نسل جوان که حاصل تکنولوژی، وسایل ارتباط جمعی و آموزش نامناسب است، چشم انداز خوبی در این زمینه نداریم و سال به سال شاهد شرایط بدتری هستیم.
 
 
هاشمی با بیان این که در دولت تدبیر و امید کارهای خوبی در حوزه بهداشت انجام شده است گفت: در این مدت 2 هزار خانه بهداشت ساخته شده و 3 هزار آمبولانس به ظرفیت این مجموعه اضافه شده است، 21 هزار تخت بیمارستانی در این دولت تحویل دادیم که اگر همراهی بهتری با این مجموعه انجام می شد می توانستیم به توفیقات بیشتری دست یابیم.
 
 
وی به تعداد مرگ و میر در جاده ها بر اثر حوادث راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و گفت: سالانه حدود 17 هزار نفر در جاده ها کشته می شوند که مردم با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی می توانند این آمار را به طور چشمگیری کاهش دهند.
 
کد مطلب : ۱۲۴۱۴۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.