۰

ترکیه: خرید «اس- 400» به مرحله نهایی رسید

تاریخ انتشار
شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۵
به گزارش عصرتعادل، وزیر دفاع ترکیه اعلام کرده است که خرید سامانه دفاع موشکی «اس- ۴۰۰» از روسیه در مرحله نهایی قرار گرفته است.

به نوشته «رویترز» «فکری اشیشک» وزیر دفاع ترکیه در نشست خبری گفت که کشورهای عضو ناتو تاکنون پیشنهاد خوبی برای جایگزین کردن با این سامانه دفاعی را ارائه نداده‌اند.

ترکیه در سال ۲۰۱۵ قرارداد ۳. ۴ میلیارد دلاری با چین در ساخت سامانه دفاع موشکی برد بلند را لغو کرد.

وزیر دفاع ترکیه گفت: «کار برای خرید اس- ۴۰۰ در مراحل نهایی قرار گرفته، اما این به معنای امضای این قرارداد در فردا صبح نیست.»

وی افزود که ترکیه نمی‌تواند اس- ۴۰۰ را با سامانه ناتو ادغام کند.

سامانه زمین به هوای اس- ۴۰۰ نسل جدید پدافند هوایی ساخت روسیه است که توسط «مرکز طراحی «آلماز» طراحی شده و به عنوان یک بهبود از خانواده پدافند هوایی اس- ۳۰۰ به‌شمار می‌رود.

اس - ۴۰۰، در در ناتو با نام اس‌آ- ۲۱ (SA- ۲۱) شناخته می‌شود و برد آن دست‌کم دو بار بیشتر از برد «ام‌آی‌ام- ۱۰۴ پاتریوت» است.

به گفته منابع روسی و دیگر کشورها، اس- ۴۰۰ قادر به تشخیص صد هدف به طور هم‌زمان و درگیر شدن با دوازده هدف به طور هم‌زمان از محدوده ۴۰۰ کیلومتری است. این هدف‌ها می‌توانند از جمله انواع هواپیما، موشک‌های کروز و بالستیک باشند.
 
کد مطلب : ۱۲۴۱۵۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.