۰

علت اصلی مراجعه نکردن به مراکز مشاوره چیست؟

تاریخ انتشار
شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۱
به گزارش عصرتعادل، دکتر احمد هاشمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه افسردگی از جمله بیماری هایی است که انسان را آزار می دهد، افزود: دومین بار بیماری هایی که انسان به دوش می کشد بیماری های اعصاب و روان به خصوص افسردگی است بطوریکه در کشور در سال 90، 26.6 افراد اختلال اعصاب و روان داشته اند. این آمار نشان دهنده آن است که از هر چهار نفر یک نفر اختلال اعصاب و روان را تجربه کرده است. از سوی دیگر 12 درصد از این افراد نیز افسردگی ماژور را تجربه کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از مواقع بیماران از ترس اینکه مردم بگویند که آن ها بیمار اعصاب و روان هستند و یا افسردگی دارند از مراجعه به پزشک خودداری می کنند و این یکی از معضلات اساسی برای درمان این بیماری است.

این مقام مسئول، فضای مجازی را یکی از دیگر معضلات بیان کرد و گفت: فضای مجازی یکی از علت هایی است که سبب شده تا ارتباط افراد با یکدیگر و با خانواده خود کاهش یابد این درحالیست که صله رحم و ارتباط افراد با خانواده و فامیل یکی از راه های درمان بیماری افسردگی و اعصاب و روان است.

وی افزود: این دانشگاه برای درمان بیماری افسردگی و اعصاب و روان 14 روان شناس بالینی را در مراکز بهداشت شهری شهرهای بجنورد، آشخانه و شیروان بکار گرفته است.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه شهر بجنورد با کمبود روان پزشک و مشاوره مواجه نیست، ادامه داد: هم اکنون 6 روان پزشک در بجنورد به بیماران خدمات رسانی می کند، اما این استان با کمبود تخت های بیمارستانی بخش های اعصاب و روان مواجه است بطوریکه هم اکنون 22 تخت بیمارستانی در بیمارستان های این استان وجود دارد اما با افتتاح دو بیمارستان بجنورد و شیروان این تعداد به 80 تخت خواهد رسید.
کد مطلب : ۱۲۴۱۶۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.