۰

قالیباف: باید به سمت مدیریت کارفرمایی رفت

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۲
به گزارش عصر تعادل، محمدباقر قالیباف صبح امروز در مراسم رونمایی از پروژه‌های نقشه همراه شهر تهران، سامانه مشاهده تخلفات رانندگی و کتاب اطلس پایداری شهر تهران با بیان اینکه بعد از یک دهه فعالیت در شهر تهران شاهد هستیم که گام به گام اتفاقات خوبی رخ داده است، گفت: مهم‌ترین چالشی که امروز در سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی می‌توان دید، مشکل مدیریت است که این مشکل مدیریت به نوع تفکر برمی‌گردد.
شهردار تهران با بیان اینکه متاسفانه برخی تفکرات برای دهه 50 و 60 میلادی است، گفت: در سال‌های قبل برخی رویکردها خودرو محور بود، اما نوع تفکر تغییر کرده و دیگر کسی تبلیغ نمی‌کند که هرکس یک خودرو داشته باشد و نگه داشتن یک خودرو برای یک نفر افتخار نیست و امروز در کل دنیا نگاه عوض شده و تحولاتی رخ داده و باعث عدالت جغرافیایی و اجتماعی شده و شفافیت را به دنبال خود دارد.
قالیباف با بیان اینکه با استفاده از تفکرات جدید مبارزه فساد در سیستم افزایش یافته و هزینه‌ها و تورم‌ها کاهش می‌یابد، گفت: یک مشکل جدی در ساختار کشور این است که هنوز با نوع مدیریت 50 و 60 سال قبل می‌خواهیم جامعه امروز را اداره کنیم و این کار شدنی نیست.
وی با اشاره به رونمایی از سامانه‌هایی که امروز از آنها رونمایی شد، گفت: امروز 160 سرویس در مجموعه شهرداری ارائه می‌شود که یک‌سوم این خدمات به طور مستقیم به مردم ارائه می‌شود و می‌توانیم موضوع مدیریت یکپارچه شهری را نیز از این رصدخانه پیگیری کنیم و امیدواریم روز به روز در این حوزه‌ها شاهد پیشرفت بیشتری باشیم.
شهردار تهران با بیان اینکه استفاده از تکنولوژی‌های جدید و واگذاری امور به مردم راهی است که توقفی ندارد و باید مسیر را با به روز کردن تجهیزات و امکانات هموار کنیم گفت: البته باید گام‌های جدی در این زمینه برداریم و به سمت مدیریت کارفرمایی و واگذاری امور مردمی به مردم پیش برویم و می‌بینیم که ما توانستیم در حوزه شهرسازی که یکی از تخصصی‌ترین حوزه‌های شهرداری را نیز به مردم با در اختیار داشتن نقش حاکمیتی واگذار کنیم.
قالیباف با بیان اینکه زمانی که در نیروی انتظامی بودم مخالفت زیادی درخصوص واگذاری امور به مردم بخصوص واگذاری گذرنامه مقاومت‌هایی شد، گفت: با این حال می‌بینید این اتفاق افتاد و با حفظ نگاه حاکمیتی نه تنها صدور گذرنامه بلکه گواهینامه و... نیز به بخش‌های مردمی واگذار شد.
وی افزود: باید تفکر کهنه و فرتوت 60 سال پیش را کنار گذاشته و با درک درست از جهان پیشرفت را در دستور کار قرار دهیم.
همچنین شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه برای شفاف‌سازی امور و ارائه خدمات با سرعت بیشتر و کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از اتلاف وقت و کاهش آلودگی هوا باید به سمت ارائه خدمات و سرویس‌های هوشمند پیش برویم گفت: مردم می‌توانند با ورود به سایت شهرداری تهران به صورت 24 ساعته به سرویس‌های ارائه خدمات دسترسی داشته باشند و هر شهروندی می‌تواند اکانت شخصی نیز داشته باشد و حتی با طراحی نقشه سه بعدی تهران زمینه‌ای فراهم شده که به اطلاعات شهر دقیق‌تر دسترسی داشته باشیم و حتی تهرانی‌هایی که دلشان برای شهر تنگ شده نیز می‌توانند با استفاده از این نقشه، به اطلاعات شهر دسترسی داشته باشند و شهر را ببینند.
قالیباف با اشاره به سامانه مشاهده تخلفات رانندگی با بیان اینکه قانون مشخص کرده است که ما برای ثبت تخلفات باید به نصب دوربین و نگهداری از آنها اقدام کنیم، گفت: ثبت تخلفات پس از آنکه توسط دوربین‌ها انجام شد، به صورت اتوماتیک اطلاعات برای پلیس ارسال می‌شود و پلیس نیز می‌تواند نسبت به اعمال قانون اقدام کند.
شهردار تهران با بیان اینکه استفاده از تکنولوژی و امکانات باعث ارتقای فرهنگ ترافیکی مردم می‌شود، گفت: شما می‌بینید که در گذشته مردم بین خطوط حرکت نمی‌کردند اما اگر حالا تصاویر را مشاهده کنید می‌بینید که بیش از 35 درصد مردم بین خطط می‌رانند و این نشان‌دهنده این است که می‌توان رفتارهای غلط ترافیکی را بهبود داد. می‌بینید که در تونل نیایش و پل صدر که مردم نباید در خطوط اضطراری حرکت کنند، به دلیل نظارت‌های هوشمندی که وجود دارد مردم تخلف نکرده و استفاده از این تکنولوژی‌ها در کاهش تصادفات و آلودگی‌های هوا موثر است.
کد مطلب : ۱۲۴۲۹۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.