۰

دیدار مرگ و زندگی در مسقط

تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۲
به گزارش عصر تعادل، هفته پنجم لیگ‌ قهرمانان آسیا از امروز آغاز می‌شود و چهار نماینده ایران در بازی‌های این هفته خود بازی‌های هفته اول را تکرار می‌کنند. هر چهار نماینده ایران هم شانس صعود دارند و هم اینکه احتمال حذفشان وجود دارد.

در بین ایرانی‌ها پرسپولیس در خطرناک‌ترین وضعیت به سر می‌برد. تساوی خانگی مقابل الریان در روز پنالتی خراب‌کردن مهدی طارمی، پرسپولیس را در آستانه حذف قرار داده است. در این شرایط قهرمان این فصل لیگ ایران حتما فردا باید قهرمان عربستان را شکست دهد. پرسپولیس پنج روز پس از بالابردن جام قهرمانی لیگ باید در یک دیدار مرگ و زندگی آسیایی به میدان برود. به دلیل مشکلات سیاسی بین ایران و عربستان این بازی مانند دیدار رفت دو تیم در مسقط برگزار می‌شود. بازی رفت دو تیم در همین ورزشگاه یک-یک مساوی شد. در گروه D لیگ ‌قهرمانان آسیا الهلال با هشت امتیاز صدرنشین است، الریان قطر هفت امتیاز دارد و پرسپولیس پنج‌امتیازی است. پرسپولیس اگر الهلال را ببرد، گام بلندی در راه صعود بر‌می‌دارد؛ چراکه با این تیم هم‌امتیاز می‌شود و از‌آنجا‌که در صورت مساوی‌بودن امتیازها، بازی مستقیم ملاک خواهد بود، پرسپولیس بالاتر از الهلال قرار می‌گیرد. نتیجه‌ای غیر از برد کار پرسپولیس را به اما و اگر می‌کشاند و آن‌موقع پرسپولیس باید منتظر باشد که الوحده در امارات، الریان را شکست دهد.  الهلال و پرسپولیس فصل گذشته در کشور خود نایب‌قهرمان شدند؛ اما این فصل با اقتدار جام قهرمانی را بالای سر بردند. پرسپولیس سه هفته مانده به پایان لیگ، قهرمان لیگ برتر ایران شد. الهلال هم چهار روز پیش دو هفته مانده به پایان لیگ عربستان، قهرمانی خود را قطعی کرد.

همه این موارد نشان می‌دهد پرسپولیس چه بازی سختی پیش‌رو دارد. برانکو ایوانکوویچ برای بازی مرگ و زندگی مسقط مشکلات بزرگی دارد. پرسپولیس دو بازیکن مهم خود؛ جلال حسینی و سروش رفیعی را به ‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد. محمد انصاری هم مصدوم است. برانکو مجبور است در غیاب این سه مهره کلیدی تغییراتی در ترکیب تیمش ایجاد کند. به احتمال فراوان حسین ماهینی و ربیع‌خواه در قلب خط دفاعی به جای زوج حسینی-انصاری بازی خواهند کرد. برانکو مجبور است از فرشاد احمدزاده در دفاع چپ استفاده کند. صادق محرمی هم دفاع راست خواهد بود. همچنین محسن مسلمان از هافبک چپ به هافبک نفوذی می‌آید تا جای سروش رفیعی را پر کند. برانکو درباره بازی مهم امروز گفت: «بازی سختی داریم. با توجه به سابقه و حضور زیاد در این تورنمنت، الهلال از شانس بالایی بابت صعود برخوردار است. این بازی، نبرد قهرمان ایران و عربستان است و به‌همین‌دلیل دشوار خواهد بود. برای کسب سه امتیاز وارد زمین می‌شویم؛ هر‌چند می‌دانیم کار خیلی دشواری پیش‌رو داریم. باید با تیمی بازی کنیم که همیشه در این تورنمنت موفق شده تا مرحله نیمه‌نهایی و فینال برسد».

در آن‌ سوی میدان الهلال هم پنج غایب دارد. الهلال تیمی که دو بار قهرمان لیگ ‌قهرمانان آسیا شده است، در این فصل از یک سرمربی آرژانتینی به نام رامون دیاز بهره می‌برد. گفته می‌شود دیاز گزینه سرمربیگری تیم ملی کشورش هم هست.

یک برد تا صعود

سه نماینده ديگر ایران شرایط بهتری دارند و می‌توانند همین هفته صعود خود را قطعی کنند. ذوب‌آهن امروز در اصفهان میزبان العین، فینالیست فصل گذشته لیگ ‌قهرمانان آسیاست.  دو برد مقابل بنیادکار ازبکستان به وضعیت ذوب‌آهن در گروه C لیگ‌ قهرمانان آسیا سروسامان داد. ذوبی‌ها شروع ضعیفی داشتند؛ اما درحال‌حاضر در این گروه با هفت امتیاز پس از الاهلی هشت‌امتیازی در رده دوم قرار دارند. العین هم با شش امتیاز سوم است. ذوب‌آهن اگر می‌خواهد از این گروه بسیار سخت صعود کند، حتما باید در بازی خانگی امروز العین امارات را شکست دهد؛ چراکه دیدار آخر ذوب‌آهن مقابل الاهلی قدرتمند است و العین یک بازی آسان با بنیادکار دارد. بازی رفت دو تیم در امارات مساوی شد. از طرفی در فصل گذشته همین العین بود که در فولادشهر ذوب‌آهن را حذف کرد. به نظر می‌رسد العین آن تیم منسجم فصل گذشته نیست؛ درحال‌حاضر هم در لیگ امارات چهارم است.  ذوب‌آهن که مدتی است دوباره اوج گرفته، می‌تواند همین امروز با شکست‌دادن العین صعود خود را جشن بگیرد. مجتبی حسینی، سرمربی ذوب‌آهن، درباره بازی مهم امروز گفت: «در صورت پیروزی می‌توانیم صعود کنیم. اهمیت بازی بسیار زیاد است. امیدوارم بازیکنانم با توجه به بازی‌های گذشته نتیجه خوبی را کسب کنند». در دیگر بازی این گروه تیم ضعیف بنیادکار ازبکستان میزبان تیم قدرتمند الاهلی عربستان است. استقلال تهران و استقلال خوزستان فردا به میدان می‌روند. استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان الاهلی امارات است. هر دو تیم در گروه A هفت‌امتیازی‌اند. استقلال بازی‌هایش را با شکست ٢-یک مقابل الاهلی امارات شروع کرد؛ اما در ادامه هفت امتیاز گرفت. استقلال حالا در آستانه صعود قرار دارد و اگر فردا الاهلی را با حضور تماشاگران پرشمارش شکست دهد، راه صعود خود را هموار می‌کند. استقلال اگر با اختلاف دو گل ببرد، قطعا صعودش مسجل می‌شود؛ آن هم به‌عنوان تیم اول گروه.  استقلال خوزستان هم می‌تواند مانند استقلال فردا صعودش را جشن بگیرد. استقلال خوزستان با دو برد ارزشمند مقابل الفتح عربستان و الجزیره امارات شروعی رؤیایی در لیگ‌ قهرمانان آسیا داشت. بااین‌حال کسب یک امتیاز از دو بازی در برابر لخویای قطر باعث شد تا استقلال صدر جدول گروه B را از دست بدهد. در این گروه تیم قدرتمند لخویا با هشت امتیاز در صدر قرار دارد، استقلال خوزستان هفت‌امتیازی است و الفتح عربستان پنج امتیاز دارد. استقلال خوزستان در پنجمین دیدار آسیایی‌اش فردا میهمان الفتح عربستان است. این بازی هم به ‌دلیل مشکلات بین دو کشور ایران و عربستان در دوحه قطر برگزار می‌شود. استقلال خوزستان اگر این بازی را ببرد، همین فردا صعود خواهد کرد.
کد مطلب : ۱۲۴۴۷۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.