۰

بازار جشنواره‌ی جهانی فجر چقدر ایده‌آل است؟

تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۳
بازار جشنواره‌ی جهانی فجر چقدر ایده‌آل است؟
به گزارش عصر تعادل،مانفرد کریخ که امسال برای چهاردهمین بار برای حضور در بازار جشنواره‌ی جهانی فجر به ایران می‌آید و به خوبی با فضای این رویداد سینمایی آشناست در گفت‌وگویی با ایسنا مطرح کرد:کیفیت و نحوه سازماندهی جشنواره و بویژه بخش بازار جشنواره طی این سال‌ها با پیشرفت محسوسی همراه بوده است و ما نیز هر سال دوست داریم که به ایران بیائیم.
او که مدیر پخش کمپانی دویچه‌وله در قاره آسیاست تفاوت بازار جشنواره‌های بزرگ دنیا همچون جشنواره برلین و کن را در بین‌المللی تر بودن، بزرگ‌تر بودن و همچنین حضور بازیگران و ستاره‌های سرشناس در آن دانست و در عین حال با اشاره به بازار جشنواره‌ی جهانی فجر خاطرنشان کرد: با این وجود تلاش‌های بسیار خوبی برای بهبود بازار جشنواره فیلم فجر شده است.
نماینده شبکه آلمانی دویچه وله همچنین گفت: فعالیت اصلی او در بازار جشنواره جهانی فجر فروش آثار مستند در موضوعات علمی، تکنولوژی، تاریخی، هنری از محصولات این شبکه آلمانی است و صدا و سیمای ایران نیز مهمترین مشتری آنها محسوب می‌شود که سال‌هاست رابطه نزدیکی با هم داریم.
وی درباره قیمت نسبی فروش یک مجموعه مستند نیز توضیح داد: نمی‌توان به صورت دقیق قیمت آثار مستند را اعلام کرد، چون قیمت آثار مستند در سراسر جهان به فاکتورهای گوناگونی از جمله سال تولید، مدت زمان و امروزه به کیفیت فنی ساخت به عنوان مثال کیفیت HD و ... بستگی دارد.
«مانفرد کریخ» در این باره که آیا جدایی بخش بین‌الملل و ملی جشنواره فجر خللی در روند فعالیت‌های آنها در بازار جشنواره ایجاد کرده نیز گفت: در حوزه فعالیت من تاثیری نداشته چون من با شبکه‌های تلویزیونی سر و کار دارم که بسیار از آنها در منطقه خاورمیانه در بازار جشنواره جهانی فجر حاضر می‌شوند و این فرصت ایده آلی برای ماست که شاید نتوان آن را در جای دیگری پیدا کنیم.
نماینده شبکه دویچه وله آلمان همچنین اضافه کرد: گرچه تاکنون تعریف‌های زیادی از فیلم‌های ایرانی شنیده‌ام اما متاسفانه به دلیل مشغله‌ای که در بازار هست، نمی‌توانم فیلم‌ها را ببینم.
وی همچنین با اشاره به زیبایی ایران یادآور شد: چند سال پیش در سفرم به ایران، فرصت بازدید از شهر اصفهان را داشتم که بسیار زیبا بود و قصد دارم سال آینده نیز به شهر شیراز سفر کنم.  
امسال 26 شرکت ایرانی، ۱۹ شرکت خارجی٬ ۳۹ خریدار خارجی و ۸ خریدار داخلی در بازار فیلم سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور دارند.
کشورهای آلمان٬ فرانسه٬ ژاپن٬ قزاقستان٬ کویت٬ نروژ٬ لبنان عمان٬ لهستان٬ اسلواکی٬ سوئیس٬ تایوان و انگلستان از جمله کشورهایی هستند که به عنوان خریدار در بازار فیلم حضور دارند.
همچنین شرکت‌هایی از کشورهای لبنان٬ امارات متحده عربی٬ انگلستان٬ افغانستان٬ اتریش٬ آلمان و هند نیز در این بازار به عنوان غرفه‌دار حاضر هستند.
یستمین دوره بازار بین‌المللی فیلم و برنامه‌های تلویزیونی ایران، به عنوان یکی از بخش‌های اصلی سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر تا 6 اردیبهشت ماه برپاست.
 
کد مطلب : ۱۲۴۴۹۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.