۰

قالیباف: مردم دل نگرانند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۹
به گزارش عصرتعادل، محمدباقر قالیباف کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری امشب (دوشنبه 4 اردیبهشت) در جمع مردم قم که همزمان با شب مبعث رسول مکرم اسلام انجام شد، اظهار داشت: شهر قم همیشه مبدأ تغییر و انقلاب بوده و همیشه برای این راه هزینه پرداخت کرده که امیدوارم همیشه این افتخار نصیب این مردم ولایت‌مدار باشد که هرگونه تغییر از این شهر آغاز شود.

وی با بیان اینکه امروز مردم نیازمند یک تحول و انقلاب در عرصه اقتصادی کشور هستند، افزود: خوشحالیم که امروز همچنان علمای ما مدافع مستضعفین و محرومین این کشور هستند و درب بیوت آنها باز است و در دفاع از محروم نیز کم نگذاشته و نمی‌گذارند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: ما در فرهنگ قرآنی داریم که باید در راه مردم تلاش و مجاهدت کنیم و این تلاش و مجاهدت در هر عرصه‌ای باشد، باید انجام شود.

قالیباف با تأکید بر اینکه امروز با نگاهی به ساختار بین‌الملل باید ببینیم که جمهوری اسلامی در چه جایگاهی قرار دارد، اظهارداشت: مجاهدت و مبارزات مردم و رهبری امام، کار را به جایی رساند که ایران، نقش مهمی را در منطقه ایفا می‌کند، این یک افتخار بزرگ برای مردم و ایران عزیز است؛ ریشه این افتخار بزرگ در این بود که مردم در صحنه حضور داشتند و حضورشان در صحنه تشریفاتی نبود.

وی با تأکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس مردم در همه سطوح حضور پیدا کردند و شهید زین‌الدین یکی از این نمونه‌هاست، گفت: در همان مقطع، مردم، دانشگاه، اساتید، اهل علم و مهندسین پای کار آمدند، یک دانه خمپاره 60 که 1200 متر برد آن بود را نداشتیم، اما ماه‌ها و سال‌ها بعد با حضور مردم به جایی رسیدیم که هنوز جنگ تمام نشده بود، به علم‌های زیادی در رابطه با بُردهای موشکی دست یافتیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با طرح این سؤال که چرا در یک صحنه بسیار پیچیده از جهت فنی و علمی در عرصه نظامی و امنیتی به این جایگاه رسیدیم و در ردیف پنج کشور اول دنیا قرار گرفته‌ایم؟ گفت: چرا این کشور و مردم مخلص و باوفا این‌گونه زندگی کنند که آن مردان مردی که هرگز در برابر دشمنان قد خم نکردند، امروز باید در خانواده در برابر حداقل نیازهای خانواده، شکسته شوند؛ چرا یک جوان باید شاهد کارکردن مادرش در خانه‌های مردم باشد؟

قالیباف ایران را دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه منابع اقتصادی دانست و تأکید کرد: امروز مجموعه تشکیلات در منابع نفت و گاز، ما رتبه اول را در دنیا داریم.

وی با بیان اینکه پول 96 درصد مردم در اختیار 4 درصد قرار می‌گیرد و زمانی که یک فرد قصد دریافت وام را دارد با مشکلات مواجه می‌شود، افزود: زمانی که یک نفر از آن 4 درصد، قصد دریافت وام را داشته باشد، دریافت می‌کند و نیتجه این کار بی عملی و خُلف وعده است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با ابراز تأسف از اینکه امروز در کنار ضعف مدیریت با وجود امکاناتی که داریم، در اجرا و پیاده‌سازی و نیز در حوزه کارآمدی با مشکل مواجه هستیم، گفت: متأسفانه همه وعده‌ها بر روی هم انباشته شده و مردم را بی‌اعتماد کرده‌اند، بزرگ‌ترین سرمایه برای حل مشکلات جامعه، استفاده از ظرفیت مردم است.

قالیباف اضافه کرد: مردم دل نگران هستند، زمانی که تصمیم‌گیری قرار است برای مردم ختم شود، می‌گویند فلان بودجه موجود نیست؛ ضعف مدیریت و نوع نگاه کهنه و قدیمی برای 60 سال قبل است و دیگر نمی‌توان جامعه را با نگاه 60 قبل اداره کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در کشور پول داریم، اما در روش و مدیریت بلد نیستیم که مردم را در کارها سهیم کنیم؛ کسانی که می‌گویند نمی‌شود پنج میلیون شغل ایجاد کرد، نگاه‌شان به جای دیگری است، امروز دلالان اقتصاد را اداره می‌کنند.
کد مطلب : ۱۲۴۶۳۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.