۰

هالیوود هرگز درباره واقعه طبس فیلم نخواهند ساخت

تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۵
هالیوود هرگز درباره واقعه طبس فیلم نخواهند ساخت
به گزارش عصر تعادل،حادثه صحرای طبس یک حادثه به یادماندنی است که در روز ‌پنجم اردیبهشت سال ‌1358در منطقه ای از صحرای طبس اتفاق افتاد که در این حادثه که نمودی از قدرت بی‌همتای خداوند برای شکست دشمنان ایران و اسلام بود، نظامیان آمریکا با تجهیزات آن همگی با قدرت خداوند نابود شدند.
با وجود آن که امریکایی ها در این واقعه و یا عمده جنگ هایی که به راه انداخته اند از جمله جنگ ویتنام و کره شکست خورده اند، شاهد هستیم که سالیان سال با بهره گیری از سینمای هالیود به بزرگنمایی قدرت پوشالی نظامی خود پرداخته اند،  امری که با واقعیت تناقضی از زمین تا آسمان دارد.
از این رو و به همین مناسبت به گفت و گو با «نادر طالب زاده» کارگردان و منتقد سینما پرداختیم.
طالب زاده در این باره در گفت و گو با خبرنگار ؛ گفت: فیلم های تبلیغاتی امریکا از سال 13990 به بعد گسترده تر شد، فیلم هایی که به طور کامل به ارتش سازی و نیروی دفاعی امریکا می پردازد.
وی اظهار کرد: در فاصله سال های 1980 تا 1990 یعنی در 10 سال، تقریباً فضایی آزاد و متفاوت نسبت به وضعیت کنونی را شاهد هستیم به طوری که فیلم هایی که یونیورسال استودیوز درباره جنگ ویتنام ساخت و اما بعد از سال 1990  درب این گونه فیلم ساختن ها هم بسته شد و تنها به فیلم های تبلیغاتی روی آوردند.
این کارگردان و منتقد سینما با تأکید بر اینکه واقعه طبس به طور قطع از موضوعاتی است که امریکایی ها درباره آن فیلم نخواهند ساخت، افزود: کتاب چارلی بکویث فرمانده عملیات دلتا، همان کسی که فرماندهی عملیات در طبس را بر عهده داشت در امریکا چاپ شد و در حالی که او به اصطلاح خاطرات خود را می گوید ولی هیچ گاه درباره این واقعه که چرا بالگردهای امریکایی موفق نشدند از صحرای طبس حرکت کنند و یا اینکه چه شد که شکست خوردند مطلبی عنوان نشده است.
طالب زاده افزود: در مجموع، کل ماجرا و چرایی شکست امریکا در صحرای طبس از آن نظر نظامی گری خودشان که هنوز مطرح نکرده اند همچنان مبهم باقی مانده است و هرگز هم فیلمی در این باره نخواهند ساخت، چرا که تبلیغات ضد مشی امریکا و ضد سیاست های خارجی امریکا دارد.
وی عنوان کرد: بنابراین آنان می آیند و فیلم تک تیرانداز امریکایی را می سازند که به نوعی نشان دهنده یک سرباز معاف شده از خدمت است می سازند، که البته دتی نیز به عنوان سرباز خدمت در ارتش امریکا خدمت کرده و در نهایت دچار بیماری روانی شده است و به اعتراف خودش نمی تواند تفاوت یک فرد عادی و یک فرد نظامی را از یکدیگر تشخیص دهد، تا به نوعی در خلال فیلم های خود توجیه و قدرت پوشالی ارتششان را به نمایش بگذارند.
این کارگردان و منتقد سینما تأکید کرد: با تمام شکست هایی که امریکاییان در جنگ های مختلف خورده اند شاهد هستیم که فیلم هایی تبلیغاتی بسیاری را با پرویی تمام می سازند.
طالب زاده همچنین با بیان اینکه امریکاییان در سال های اخیر معتقد هستند که به زودی در معرض یک انقلاب قرار می گیرند، افزود: باید در نظر داشت که به موزات فیلم های تبلیغاتی فیلم های هالیودی نیز در چند سال اخیر به سمتی پیش می رود که اذهان جماعت امریکا را آهسته آهسته برای یک انقلاب  و پذیرش فروپاشی و ایالت ایالت شدن آماده سازد، همچنان که شاهد هستیم هالیود حتی دست به ساخت سریال هایی هم با این عنوان زده است.
به گزارش رودآور؛ از واقعیت تا دنیای تخیلی امریکاییان زیاد فاصله است و آنان تنها با ساخت فیلم های پر زرق و برق خود از جمله تک تیرانداز امریکایی در عراق که یک اثر تبلیغاتی است، در حقیقت به دنبال ستایش جنگ آوری نظامیان امریکایی در عراق بودند و این روزها هم همچنان این روند جنگ افروزی خود را به نمایش گذاشته اند، اما در حقیقت قدرت نظامی امریکاییان یک قدرت پوشالی بیش نیست.
شکست مفتضحانه حمله نظامی آمریکا به ایران در صحرای طبس- 5 اردیبهشت 1359
 وَمَکَرُواْ وَمَکَرَ اللّهُ وَاللّهُ خَیْرُ الْمَاکِرِین… : و [دشمنان] مکر ورزیدند و خدا [در پاسخشان] مکر در میان آورد و خداوند بهترین مکر انگیزان است… (قرآن کریم – آل عمران آیه ۵۴)
 
امام خمینی:
آنها در طبس آمدند وگمان کردند که می‌توانند نیرو پیاده کنند و می‌توانند بیایند ، و به بهانه خارج کردن گروگانها ایران را قبضه کنند ، و خدای تبارک تعالی شن‌ها وبادها را فرستاد وآنها را شکست داد. اینها نمی‌توانند بفهمند و نخواهند توانست بفهمند که سربازهای ایران از نظامی‌و پاسدار وسایر قوای مسلح با ایمان است که دارند می‌روند . تمام قدرتها یک طرف ایستادند و یک قدرت ایمان هم در مقابل اینها یک طرف و قدرت ایمان بر آنها غلبه کرد وغلبه می‌کند.
«صحیفه نور جلد ۱۶ صفحه ۷۵»


کد مطلب : ۱۲۴۷۵۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.