۰

هشدار روسیه و سازمان ملل به ائتلاف سعودی

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۳
به گزارش عصر تعادل، سازمان ملل و روسیه روز سه‌شنبه درباره حمله ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی به بندر «الحدیده» یمن هشدار دادند. 

بندر «الحدیده» واقع در غرب یمن، تنها بندری است که نیروهای «انصارالله» بر آن کنترل دارند و کالاهای مورد نیاز مردم یمن از طریق آن وارد این کشور فقیر عربی می‌شود. عربستان سعودی بارها برای اشغال این بندر از طریق انجام عملیات نظامی تلاش کرده است. در یکی از این عملیات‌ها نیروهای انصارالله و ارتش یمن ناوچه‌های عربستان سعودی را منهدم کردند. 

به گزارش رویترز، مقام‌های سازمان ملل در کنفرانسی در ژنو گفته‌اند که طرف‌های درگیر در جنگ بایستی ارسال غذا و سایر کمک‌ها به مردم این کشور که از گرسنگی رنج می‌کشند را تضمین کنند.

«دیوید بیسلی»، مدیر برنامه جهانی غذا در سازمان ملل متحد می‌گوید: «در سراسر یمن، گرسنگی و سوءتغذیه به سطوح بی‌سابقه رسیده و تهدید قحطی جدی است. این کشور در آستانه فاجعه است.»

وی اضافه کرد: «بندر حدیده یک رگ حیاتی مهم است. هر گونه آسیب به آن، تلاش‌ها برای جلوگیری از قحطی را به طرز محسوس مختل خواهد کرد.»

«گنادی گاتیلوف»، معاون وزیر خارجه روسیه هم در این همایش گفت که کشورش نمی‌تواند مسدود کردن این بندر را قبول کند. 

وی اضافه کرد: «شایعات نگران‌کننده‌ای درباره حمله به حدیده و سپس حرکت به سمت صنعا وجود دارد. این چیزی است که اجازه نخواهیم داد اتفاق بیفتد.»

گاتیلوف همچنین با بیان اینکه داعش و القاعده تنها گروه‌های پیروز از تداوم جنگ یمن خواهند بود خواستار از سر گیری مذاکرات یمن برای حل بحران این کشور شد. 
کد مطلب : ۱۲۴۸۶۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.