۰

ترامپ: رفتار ستیزه جویانه ایران را تحمل نمی کنم!

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۳
به گزارش عصر تعادل، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و دولت وی در اخطاری جدید به تهران مدعی شدند که «رفتار ستیزه جویانه» [!] ایران را تحمل نخواهند کرد.

ترامپ گفت که بحث برانگیزترین موضوع توافق هسته ای ایران- برجام- است که «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین آمریکا به همراه چهار کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل، آلمان و اتحادیه اروپا در ژوئیه ۲۰۱۵ به امضاء رساند.

پنج شنبه گذشته، ترامپ در یک کنفرانس خبری بدون ذکر موارد مشخصی از نقض برجام از سوی تهران مدعی شد: «[ایران] به روح توافق هسته ای پایبند نبوده است!»

اما «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا در اظهارات خود به رغم تصدیق پایبندی ایران به تعهدات مندرج در این توافق هسته ای، گفت که ترامپ با این حال دستور بررسی این توافق هسته ای را صادر کرده است.

طبق سند «برنامه جامع اقدام مشترک»، وزارت امور خارجه آمریکا باید هر ۹۰ روز یکبار به کنگره اطلاع دهد که آیا ایران به تعهدات خود عمل کرده است یا خیر. این گزارش، نخستین گزارش دولت ترامپ در خصوص برجام به کنگره است.

تیلرسون پس از تسلیم گزارش خود به کنگره خطاب به خبرنگاران گفت: «برنامه جامع اقدام مشترک- برجام- در دستیابی به هدفِ یک ایران غیر هسته ای شکست خورده است؛ این توافق تنها هدف آنها [ایران] را برای تبدیل شدن به یک کشور [برخوردار از توان] هسته ای به تأخیر می اندازد. این توافق نمایانگر رویکرد مشابه و ناموفقی در گذشته است که ما را هم اکنون با تهدید قریب الوقوع از جانب کره شمالی روبرو ساخته است. دولت ترامپ قصد ندارد که مسئولیت را به گردن دولت آینده ایران بیاندازد».
کد مطلب : ۱۲۴۸۷۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.