۰

بازداشت هزار نفر به اتهام حمایت از گولن در ترکیه

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۲
به گزارش عصر تعادل، در تازه ترین اقدامات سرکوب گرایانه ترکیه، مقام های قضایی این کشور امروز چهارشنبه از بازداشت بیش از 1009 نفر دیگر به اتهام همکاری با شبکه گولن خبر داده اند. این بازداشت ها یک هفته پس از پیروزی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در همه پرسی اصلاح قانون اساسی صورت گرفته است.

خبرگزاری آناتولی به نقل از سلیمان سویلو وزیر دادگستری ترکیه اعلام کرد: بیش از 1009 نفر تاکنون در 72 استان بازداشت شده اند.

مقام های ترکیه بارها گولن را به دست داشتن در کودتای نظامی نافرجام جولای گذشته متهم کرده اند ولی گولن این اتهامات را رد کرده است. آنکارا از دولت آمریکا خواسته است تا گولن را به ترکیه مسترد کند.

خبرگزاری آناتولی افزود: بیش از 8500 مامور پلیس در این عملیات شرکت داشته اند. دستور بازداشت 390 نفر به تنهایی در استانبول صادر شده است.

سویلو پیش بینی کرد که با ادامه این عملیات امنیتی، تعداد بازداشتی ها افزایش خواهد یافت. این یک گام مهم برای جمهوری ترکیه است.

نتایج غیر رسمی همه پرسی اخیر ترکیه نشان می دهد که بیش از 51 درصد مردم از اصلاح قانون اساسی حمایت کرده اند، اصلاحاتی که موجب افزایش چشمگیر قدرت و اختیارات رئیس جمهور ترکیه می شود.

حدود 47 هزار نفر از زمان اعلام حالت فوق العاده در این کشور در 9 ماه گذشته دستگیر شده اند.

مخالفان این اصلاحات بر این عقیده هستند که ترکیه بطور نهایی به کشوری و استبدادی تبدیل خواهد شد، در عوض طرفداران این همه پرسی معتقدند که این تغییرات ثبات بیشتری در شرایط نه چندان آرام کنونی به کشورشان خواهد بخشید.
کد مطلب : ۱۲۴۹۴۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.