۰

خط و نشان ترامپ برای لغوکنندگان دستور مهاجرتی

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۳
به گزارش عصر تعادل، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با انتشار یک پیام توئیتری بار دیگر از لغوکنندگان دستور مهاجرتی خود مبنی بر ممانعت از ورود اتباع برخی کشورها به آمریکا انتقاد کرد.

رئیس جمهور آمریکا در این باره گفت: ابتدا حکم دادگاه تجدید نظر فدرال علیه ممنوعیت ورود به آمریکا و اکنون نیز درباره شهرهائی که پذیرای مهاجران غیر قانونی هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: دو حکم مضحک. شما را در دیوان عالی می بینم.

لازم به ذکر است، پس از اینکه دونالد ترامپ در ۲۷ ژانویه سال جاری میلادی با صدور دستوری از ممنوعیت سفر اتباع ۷ کشور مسلمان به کشورش خبر داد، دادگاهی در شهر «سیاتل» طی حکمی آن را به صورت موقت لغو کرده بود.

«جیمز رابرت» یکی از قضات فدرال شهر سیاتل ایالت واشنگتن آمریکا طی حکمی، دستور لغو موقت سیاست مهاجرتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور، مبنی بر ممانعت از ورود اتباع ۷ کشور مسلمان به خاک آمریکا برای یک بازه زمانی ۹۰ روزه را صادر کرده بود.

دولت ترامپ در پی این اقدام و برای لغو حکم این قاضی، از دادگاه دیگری تقاضای بررسی فوری پرونده مذکور را مطرح نمود؛ لیکن این دادگاه حکم خود را مبنی بر لغو فوریت بررسی اعلام و موضوع را به صورت عادی در دستور کار خود قرار داد.

در ادامه، دادگاه تجدید نظر نیز حکم دادگاه بدوی فدرال را علیه ترامپ مورد تأئید قرار داد تا رئیس جمهور جدید آمریکا پرونده قضائی مربوط به دستور خود را تنها از طریق دادگاه عالی این کشور بتواند مورد پیگیری قرار دهد.

پس از صدور دستور دوم ترامپ و پافشاری وی بر این موضوع، «جیمز رابرت» قاضی فدرال شهر سیاتل واقع در  ایالت واشنگتن آمریکا که پیشتر نیز با صدور حکمی از اجرای دستور ممنوعیت ورود مهاجران از ۷ کشور مسلمان خودداری کرده بود، این باره اعلام کرد که لازم است وکلای پیگیر این موضوع در راستای لغو دستور مهاجرتی جدید ترامپ، مدارک جامع تری را به دادگاه ارائه کنند.

لازم به ذکر است، واشنگتن پست ۱۲ اسفندماه سال جاری اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا سرانجام قانون بازبینی شده محدودیت ورود شهروندان ۶ کشور اسلامی به خاک آمریکا را امضا کرده است.

گفتنی است، فقدان نام عربستان در فهرست اتباع کشورهایی که بر اساس دستور اجرائی «دونالد ترامپ» نمی توانند به آمریکا بروند، تردیدهای زیادی را درباره این حکم به وجود آورده است.
کد مطلب : ۱۲۴۹۸۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}