۰

یک آزمایش موشکی دیگر از سوی کره شمالی

تاریخ انتشار
شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۲
به گزارش عصرتعادل،خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی بامداد شنبه از آزمایش موشکی جدید کره شمالی خبر داد.

این خبرگزاری به نقل از منابع نظامی در سئول، نوشته است که ارتش کره شمالی از منطقه‌ای شمال پایتخت این کشور یک فروند موشک بالستیک شلیک کرده است.

در بیانیه ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی آمده است: «کره شمالی از حومه "بوکچانگ" در استان "پیئونگانام"، موشک بالستیکی که نوع آن مشخص نیست، شلیک کرد.»

ارتش کره جنوبی می‌گوید در حال بررسی اطلاعات این شلیک است تا مشخص کند که نوع موشک چه بوده و اینکه آیا آزمایش موفق بوده است یا نه.

پیونگ‌یانگ هنوز این خبر را تائید نکرده است.

این خبر تنها ساعاتی پس از آن منتشر می‌شود که آمریکا و کشورهای غربی در نشست شورای امنیت سازمان ملل تشدید فشارها بر کره شمالی را خواستار شدند.

شورای امنیت سازمان ملل توقف فعالیت‌های موشکی و اتمی کره شمالی را خواستار شده، اما پیونگ یانگ با تاکید بر اینکه حضور آمریکا در شبه‌جزیره کره امنیت را به خطر انداخته، به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

دولت جدید آمریکا با بیان اینکه سیاست «صبر راهبردی» شکست خورده، می‌گوید همه گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی در قبال کره شمالی، روی میز است.
کد مطلب : ۱۲۵۳۸۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.