۰

عملکرد شورا در برخی از مسائل زیست محیطی نامطلوب بوده است

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۵
عملکرد شورا در برخی از مسائل زیست محیطی نامطلوب بوده است
به گزارش عصر تعادل،محمد رستگاری در گفت و گو با خبرنگار با بیان اینکه معضلات زیست محیطی شهری نیازمند همکاری فرابخشی است، گفت: بخشی از تکالیف زیست محیطی به عهده دستگاه‌های دولتی و بخشی دیگر به عهده شهرداری‌ها است. تصمیماتی که شورای شهر در حوزه محیط زیست می‌گیرد بویژه در زمینه تامین اعتبارات می‌تواند در حل مشکلات شهری اثرگذار باشد.
معاون نظارت و پایش اداره حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: اگر شورای شهری داشته باشیم که اولویت آن حفظ محیط زیست باشد، هنگام تصویب سالانه اعتبارات شهرداری، معضلات زیست محیطی را مدنظر و محیط زیست را در اولویت برنامه‌های خود قرار می دهد. 
وی ضمن تاکید بر وظیفه شورای شهر جهت تامین اعتبار برای مسائلی که به نحوی با بحث محیط زیست در ارتباط هستند مانند گسترش حمل و نقل عمومی گفت: یکی از مشکلات کنونی در سطح شهر تهران این است که اولویت حتی در دستگاه‌های اجرایی، گسترش حمل و نقل عمومی نیست. شهرداری تهران می‌تواند با استفاده از منابع موجود خود در زمینه گسترش حمل و نقل عمومی بهتر عمل کند. در صورتی‌که شورای شهر بتواند روی موضوع حمل و نقل نظارت داشته باشد و مصوبات جامع‌ و کامل‌تری در این خصوص تصویب کند، قادر خواهد بود به حل معضلات زیست محیطی کمک کند.
رستگاری ضمن تاکید بر اینکه انتظار کارشناسان بخش‌های مختلف زیست محیطی از اعضای شورای شهر این است که مباحث زیست محیطی را اولویت شماره یک خود قرار دهند، تصریح کرد: بخشی از معضلات زیست محیطی می توانست توسط مدیریت شهری حل شود. حل نشدن آن نشان دهنده این است که شورای شهر در برخی از مسائل زیست محیطی عملکرد مطلوبی نداشته است اما می‌توانست بهتر به مسائل زیست محیطی بپردازد.
معاون نظارت و پایش اداره حفاظت محیط زیست استان تهران در پایان با بیان اینکه ارتقای حمل و نقل عمومی باید ازجمله اولویت‌های محیط زیستی شهرداری و شورای شهر باشد، گفت: اگرارتقای حمل و نقل عمومی را اولویت شماره یک خود قرار دهیم و این موضوع  را به عنوان یک شاخص در نظر بگیریم، به این نتیجه می‌رسیم که شورای شهر می‌توانست در زمینه حمل و نقل عمومی بهتر عمل کند.
کد مطلب : ۱۲۵۵۷۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.