۰

میرزاده: آیت الله هاشمی سنگ صبور انقلاب بود

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۳۱
به گزارش عصر تعادل، رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هاشمی رفسنجانی سنگ صبور انقلاب و تکیه‌گاه مردم بود.

حمید میرزاده در مراسم رونمایی از دو جلد از کتاب‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: ایران از یک تئوری‌پرداز برجسته بعد از فوت آیت‌الله هاشمی محروم شد. هیچگاه تاریخ پژواک حق‌طلبی و یک عمر مبارزه او که همواره در مسیر حق بود را از یاد نخواهد برد.

وی ادامه داد: بی‌شک تاریخ ایران نام او را هرگز فراموش نمی‌کند. او فرماندهی شجاع در دفاع مقدس بود که همواره در مدیریت کشور سهمی مدبرانه داشت. در سنگرهای مجلس، ریاست‌جمهوری، ریاست خبرگان، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام ذخیره‌ای گران‌بها برای این کشور بود.

میرزاده همچنین گفت: او دانشمندی قرآن‌پژوه بود که شخصیت سیاسی او باعث می‌شد سایر ابعادش دیده نشود. هاشمی نماد وحدت و تفکر اعتدالی در جامعه و مایع فخر روحانیت بود. با همه صداقت‌هایش مثل مرحوم شهید بهشتی مظلوم بود.

رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: او اصولگراترین اصلاح‌طلب و اصلاح‌طلب‌ترین اصولگرا بود. روحیه باتدبیر و امید او در سراسر زندگی و تصمیم‌هایش دیده می‌شود. او با شجاعت و دوراندیشی از قبل و بعد از انقلاب منشأ بزرگ تحولات بود.

وی افزود: شخصیتی با این عمق نفوذ که بتواند در تحولات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی اثر بگذارد خیلی کم است. ایشان سنگ صبور انقلاب بود که با صعه صدر بحران‌ها را پشت‌سر می‌گذاشت. هاشمی همواره تکیه‌گاه مردم بود.

میرزاده با اشاره به تاثیرگذاری آیت‌الله هاشمی در فضای علمی و آموزشی کشور با تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: باقی‌الصالحات هاشمی را فقط نباید دانشگاه آزاد دید بلکه این دانشگاه یکی از ماندگارترین آثار اوست. او باز هم آثار بزرگ زیادی دارد که مردم همیشه از آن یاد خواهند کرد.
کد مطلب : ۱۲۵۷۵۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.