۰

واشنگتن پست: کرملین، انتخابات اروپا را نشانه رفته

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۳
به گزارش عصر تعادل،روزنامه آمریکایی واشنگتن پست مدعی شد: «کرملین این بار انتخابات مهم اروپا را هدف دخالت و هک کردن قرار داده است تا با این راه میان بر به اهداف سیاسی خود برسد.»
 
این روزنامه آمریکایی در سر مقاله اش مدعی شده است: ««این روال کار معمول روسیه در عرصه بین الملل است که همواره در انتخاباتی که در دمکراسی های غربی برگزار می شود به نوعی دستکاری می کند تا شانس موفق شدن نامزدی که 'کرملین' او را موافق با سیاست های خود تشخیص می دهد بالا ببرد و نامزدهایی که مواضعی متفاوت دارند را به نوعی بترساند. روسیه همین کار را با انتخابات 2016 آمریکا کرد و حالا نوبت به اروپا رسیده است.
 
 
آژانس های اطلاعاتی روسیه مشغول هدایت کردن همین خرابکاری ها در انتخابات جاری و پیش رو در اروپا هستند از جمله در آلمان و فرانسه، دو قدرت بزرگ اقتصادی اروپا.
 
 
نزدیک ترین برنامه روسیه برای دخالت سایبری، انتخابات فرانسه است که طی آن ' امانوئل مکرون' و ' مارین لو پن' به دور دوم انتخابات دست یافته اند. مکرون پیشتاز دور دوم و نهایی این انتخابات که در 7 مه (17 اردیبهشت) برگزار می شود.
 
 
هدف فوری دیگر این دستکاری سایبری روسیه، اندیشکده هایی در آلمان هستند که با 'آنگلا مرکل' صدر اعظم این کشور کار می کنند. ائتلاف حاکم مرکل در انتخابات پاییز امسال حضور خواهد داشت. همین بلایی که سر 'هیلاری کلینتون' در انتخابات 2016 امریکا آمد ؛ این بار گریبان مکرون و مرکل را خواهد گرفت.
 
 
کلینتون در دوران انتخابات از منتقدان صریح اللهجه سیاست های مسکو بود. مکرون و مرکل هم بی هیچ ملاحظه ای تجاوز مسکو به اوکراین را محکوم و از تحریم های روسیه که بشدت پوتین را عصبانی کرده است، حمایت کرده اند .
 
 
امروز دامنه حملات سایبری روسیه گسترش نگران کننده ای پیدا کرده است. دایره اطلاعات ارتش روسیه لاینقطع دست به حملات سایبری علیه کشورهای مختلف می زند. مبداء همه آنها مسکو است.
 
 
علاوه بر مکرون و مرکل، سایر اهداف این هک کردن ها شامل وزارت امور خارجه و وزارت دفاع دانمارک است. دانمارک یک عضو نیرومند اتحادیه اروپا و ناتو است.
 
 
'کلاوس هیورت فردریکسن' وزیر دفاع دانمارک در این باره گفته است:' این حمله سایبری در راستای همان جنگ مستمر روسیه در این میدان است'.
 
 
وی گفت که ما تا ابد با این مشکل چالش داریم که چگونه جلوی این حملات سایبری روسیه را بگیریم.
 
 
اکنون جنگاوران سایبری پوتین فعالیت گسترده ای در این زمینه دارند. از جمله این اقدامات شامل جعل اخبار، سرقت اطلاعات، راه اندازی وب سایتهای ساختگی و بکار بستن سایر حیله های جنگی .
 
 
نظر به اهمیت موضوع، سزاوار است ما در این مقطع همه توجه مان معطوف به موضوع دخالت کرملین در انتخابات اخیر آمریکا باشد که به قصد آلوده کردن پهنه سیاست واشنگتن به فساد انجام گرفت.
 
 
کرملین حالا این بار به فکر افتاده است انتخابات را که بنیادی ترین رکن هر دمکراسی است، در سایر کشورهای کلیدی غربی آلوده به فساد کند. به دلیل اهمیت موضوع، جمهوریخواهان در کنگره مشغول تحقیق در باره انتخابات 2016 آمریکا هستند و لازم است در این زمینه بی هیچ ملاحظه ای تا به نتیجه رسیدن تحقیقات پیگیر قضیه باشند .
 
 
این دخالت روسها، انتخابات آمریکا را هدف نگرفت بلکه ارزش های اصولی و محوری آمریکا را نشانه رفت. این مساله مطلقا یک موضوع حزبی و جناحی نیست . در ماه فوریه، اردوگاه انتخاباتی مکرون اعلام کرد که بیش از 2000 مورد اقدام به هک کردن در فعالیت انتخاباتی وی ردیابی شده است. تصور این است که مبداء اکثر این هک ها روسیه است.
 
از جمله این حملات سایبری یک مورد به هک کردن وب سایت انتخاباتی مارون انجامیده است و تلاش دیگری هم برای جلوگیری از دسترسی به حساب های ایمیل مسئولان تیم انتخاباتی مکرون انجام شده است. شاید هدف از این حملات، جمع آوری اطلاعاتی بوده که در معرض خطر دسترسی قرار داشته است. این اطلاعات در آن هنگام می توانست به عنوان یک اهرم قدرت برای کرملین استفاده شود. البته اهرم قدرت یا مایه خجالت؟.
 
 
تاکتیک های مسکو در این هک کردن ها به گونه ای طراحی شده است که منجر به پیروز شدن 'مارین لوپن' در 7 مه شود. لوپن نامزد راست گرای ملی گرا در انتخابات فرانسه است. او از بانک های روسی وام گرفته است؛ با تحریم های مسکو مخالفت و به وفور اتحادیه اروپا را تمسخر کرده است.
 
 
سیاستهای لوپن یقینا اروپا را ضعیف خواهد کرد و بین دمکراسی های غربی فاصله خواهد انداخت. این همان چیزی است که آرزوی دیرینه پوتین است و با سرمایه گذاری بر روی دخالت در انتخابات اروپا امیدوار است به آن برسد.»»
کد مطلب : ۱۲۵۸۷۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.