۰

بررسی کارنامه مربی‌های سرخابی در لیگ یک

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۵
به گزارش عصر تعادل، لیگ یک در سال های گذشته محل سرمربیگری مربی های جوانی است که آغاز دوران مربیگری خود را در تیم های سطح پایین تر فوتبال ایران تجربه می کنند. در بین تیم هایی که در لیگ یک فعالیت می کنند، 7 تیم ترجیح دادند از سرمربی هایی استفاده کنند که سابقه بازی و یا مربیگری در دو تیم استقلال و پرسپولیس را داشته اند تا به این شکل رقابت جالبی در این بازی ها شکل بگیرد. 

در این بین مربی هایی که سابقه بازی یا مربیگری در پرسپولیس را داشتند تیم های بالانشین لیگ یک را تشکیل دادند و سرمربی هایی استقلال که البته جوان تر از مربی های رقیب بودند، در بقای تیم های کم درآمد لیگ یک کاملا موفق نشان دادند.
 
*تارتار و ستاره دوم
 
 
مهدی تارتار مربی است که در سال ها حضورش در لیگ برتر همیشه هدایت تیم های کم درآمد را برعهده داشت و حداقل در بقای این تیم ها موفق عمل کرد  در بازگشت به  لیگ یک نمایش فوق العاده ای داشت و موفق شد پارس جم جنوبی را در فاصله یک هفته مانده به پایان بازی ها لیگ برتری کند.این دومین صعود تارتار از لیگ یک به لیگ برتر است . او قبلا این کار را با گهر دورود انجام داده بود . 
 
* رویای لیگ برتری وینکو
 
 
وینکو بگویچ که در لیگ سوم فصل ناموفقی را در پرسپولیس پرستاره آن سال تجربه کرد، سال های زیادی است که در لیگ یک فعالیت می کند و همیشه تیم های او مدعی صعود به لیگ برتر بوده اند. بگوویچ امسال با تیم کم نام و نشان گل گهر سیرجان تا پای صعود به لیگ برتر پیش رفت و حتی تا دقیقه 70 بازی هفته پایانی هم تیمش را به سطح اول فوتبال صعود کننده می دید اما گلی که حسین کعبی در این دقیقه برای سپید رود به ثمر رساند رویای لیگ برتری شدن سیرجانی ها را نقش برآب کرد.
 
*منتقد کی روش موفق نبود
 
 
محمد مایکی کهن با تجربه سال ها حضور در پرسپولیس به عنوان بازیکن در این فصل امید زیاد داشت ملوان را لیگ برتری کند. این تیم تا هفته های پایانی نیم فصل اول هم صدرنشین این رقابت ها بود اما افت فاحش قوی سپید انزلی در روزهای پایانی  رویای لیگ برتری شدن را از این تیم گرفت تا منتقد شماره یک کی روش در صعود ملوان به لیگ برتر ناکام باشد.
 
*یحیی مرد لیگ یک نبود
 
 
یحیی گل محمدی که دو فصل کاملا موفق در ذوب آهن داشت، بعد از برکناری از این تیم جانشین فیروز کریمی در اکسین شد اما با وجود شروع خوب اکسین در لیگ یک باقی ماند . به نظر می رسد گل محمدی علاقه چندانی به فعالیت در این سطح نداشته باشد . او قبلا با نساجی هم در لیگ یک موفق نبود اما در لیگ برتر کارنامه فوق العاده ای از خود به جا گذاشته است . 
 
*پاشازاده قهرمان امتیازی لیگ یک
 
 
مهدی پاشازاده با تجربه صعود چند تیم از لیگ 2 به لیگ یک در این فصل با راه آهن قرارداد امضا کرد و حتی این تیم را تا رتبه پنجم لیگ یک هم بالا آورد اما بعد از مشکلات مالی راه آهن این تیم را رها کرد و به آلومینیوم اراک پیوست. او با حضور در این تیم کاملا شرایط اراکی ها را تغییر داد و آلومینیوم را از قعر جدول جدا کرد و به رتبه نهم رساند. جالب است که بدانید پاشازاده از نظر امتیازگیری در دو تیم آلومینیوم و راه آهن جزو بهترین مربی های لیگ یک است.
 
*فکری در جستجوی روزهای خوب در مربیگری
 
 
محمود فکری که سابقه مربیگری در استقلال در لیگ چهاردهم را دارد، این فصل کارش را با نساجی آغاز کرد و بعد از مشکلاتی که برایش به وجود آمد از این تیم جدا شد و به نفت مسجد سلیمان پیوست و البته در نهایت موفق نشد تاثیر چندانی روی نتایج این تیم بگذارد و مسجد سلیمانی ها در نهایت در رتبه سیزدهم به کارشان پایان دادند.
 
*نمره قبولی دین محمدی
 
 
سیروس دین محمدی در اولین سال مربیگری خود هدایت راه آهنی را برعهده گرفت که این تیم با مشکلات مالی عدیده ای دست و پنجه نرم می کرد. راه آهن قبل از حضور دین محمدی جزو تیم های میانه جدولی بود و البته در روزهای آخر موفق شد درلیگ یک بماند و او برای سال اول حضورش به عنوان سرمربی نمایش نسبتا خوبی داشت هرچند که عملکردش بالاتر از حد انتظار نبود.
کد مطلب : ۱۲۵۹۹۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.