۰

میانگین حقوق فرهنگیان دو برابر شده است

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۴
به گزارش عصر تعادل، معاون امور مجلس رئیس جمهور توجه به معیشت فرهنگیان و معلمان را از جمله اولویت های مهم دولت تدبیر و امید خواند و گفت: میانگین حقوق فرهنگیان در دوره چهار ساله دولت یازدهم دو برابر شده است.

حسینعلی امیری که روز سه شنبه و همزمان با گرامیداشت هفته معلم در دبیرستان دخترانه مرآت در منطقه ۱۲ تهران حضور یافته بود، به خبرنگاران گفت: توجه به معیشت فرهنگیان محترم موضوعی بوده که در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده به نحوی که میانگین حقوق این عزیزان که در سال ۱۳۹۲ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود، امسال به دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسیده است که رشد قابل توجهی را نشان می دهد.

وی افزود: در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی، تربیتی و تامین امکانات نیز در دولت یازدهم توجه خاصی به آموزش و پرورش شده است و ما امیدواریم مسائل و مشکلات دیگری که احیانا فرهنگیان محترم و نظام آموزش و پرورش با آنها مواجه است بتدریج در دولت حل و فصل شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهارداشت: با وجود همه تنگناهایی مالی که به دلیل سقوط قیمت نفت به وجود آمده است، دولت پرداخت مطالبات فرهنگیان محترم را که در ۱۲ سال گذشته انباشت شده بود، آغاز کرد و حدود ۹ هزار میلیارد تومان از این مطالبات را پرداخت نمود و بقیه هم در حال پرداخت است.

وی تاکید کرد: بحث رتبه بندی معلمان از دیگر برنامه هایی است که دولت با جدیت آن را پیگیری می کند و انجام خواهد داد.

امیری گفت: امر تعلیم و تربیت از امور زیربنایی و بسیار مهم به شمار می رود و سعادت و سلامت جامعه در توجه به این بخش مهم است.

وی اظهارداشت: اگر ما به دنبال کشوری توسعه یافته هستیم باید این امر را از مدارس و آموزش و پرورش شروع کنیم و به همین دلیل شخص رئیس جمهور و دولت توجه ویژه ای به وضعیت معلمان و فرهنگیان دارد.

وی اضافه کرد: در دولت یازدهم توسعه عدالت آموزشی، توسعه فعالیت های پرورشی و فرهنگی، توسعه فضا و تجهیزات و افزایش اعتبارات آموزش و پرورش با تاکید آقای دکتر روحانی ارتقاء چشمگیری داشته است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور صبح امروز و همزمان با ۱۲ اردیبهشت، سالروز شهادت معلم شهید استاد مرتضی مطهری و آغاز هفته معلم، با حضور در دبیرستان دخترانه مرآت، با معلمان و دانش آموزان این مدرسه دیدار کرد و از زحمات و خدمات معلمان تجلیل کرد.
کد مطلب : ۱۲۶۰۶۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.