۰

رزمایش مشترک عربستان با آمریکا در خلیج فارس

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۸
به گزارش عصر تعادل، رزمایش مشترک دریایی عربستان سعودی و آمریکا به نام «اتحاد دریایی-17» از روز سه‌شنبه در بخشی از آب‌های خلیج فارس آغاز شد.

به نوشته روزنامه «ریاض دیلی» این رزمایش که با شرکت نیروی دریایی سلطنتی عربستان و ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در منطقه اجرا می‌‌شود، شامل مبارزه با شکل‌گیری یگان‌های دریایی، برخورد با نیروهای دشمن، حفاظت از سکوهای دریایی، نظارت دریایی و کنترل است.

سرلشگر «عبدالله بن سلطان السلطان» فرمانده نیروی دریایی عربستان نیز از حمایت مقام‌های ارشد این کشور چون جانشین ولیعهد و وزیردفاع از  اجرای این رزمایش خبر داده است.

فرمانده نیروی دریایی عربستان انجام این رزمایش را برای نیروی دریایی کشورش مهم بر شمرد و افزود که هدف از آن تبادل تجربیات نظامی و دستیابی به مهارت‌های رزمی با مشارکت نیروها برای پیشبرد الزامات اقدام نظامی مشترک  وبه دلیل نقش فعال آن در بالا بردن سطح بهره‌وری نظامی و بهبود آمادگی رزمی است.

این رسانه از این رزمایش به عنوان ادامه رزمایش مشترک قبلی بین نیروی دریایی عربستان و کشوورهای دیگر عضو شورای همکاری خلیج فارس خبر داد.
کد مطلب : ۱۲۶۰۸۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.