۰

عذرخواهی فیس اپ برای فیلتر نژادپرستانه

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۲
به گزارش عصرتعادل، اپلیکیشن face app برای فیلترهای نژادپرستانه اش که رنگ پوست را سفید می کند، عذرخواهی کرد.
 
 عذرخواهی فیس اپ برای فیلتر نژادپرستانه
 
 
سازنده ی اپلیکشنی که با استفاده از هوش مصنوعی عکس چهره را تغییر می دهد، بدلیل اینکه فیلتری که جذاب نام دارد، رنگ پوست را به صورت خودکار سفید می کند معذرت خواهی کرد.فیس اپ به عنوان برنامه ای که با هوش مصنوعی می تواند تصویر چهره را تغییر دهد، صورت شخص را خندان کند و یا سن فرد را تغییر دهد به بازار عرضه شد و مورد استقبال قرار گرفت. ولی کاربران این اپلیکیشن، متوجه شدند فیلتری که جذاب و زیبا  نام دارد رنگ پوست را سفیدتر می کند.
 
عذرخواهی فیس اپ برای فیلتر نژادپرستانه

Yaroslav Goncharov سازنده ی این اپلیکیشن از کاربران پوزش خواست و اشاره کرد که این اتفاق یکی از عوارض استفاده از هوش مصنوعی است.او می گوید: ما عمیقا به دلیل این مشکل غیرقابل انکار ناراحت هستیم و از کاربران عذر خواهی می کنیم. این اتفاق بدلیل اطلاعات اولیه ای که در هوش مصنوعی استفاده شده است رخ داده و هیچ عمدی در کار نبوده. این فیلتر هنوز هم وجود دارد اما نام آن به درخشان تغییر یافته است.

 Goncharov که مهندس سابق شرکت مایکروسافت و  Yandex بوده، در مصاحبه های قبلی خود اعلام کرده بود که اپلیکیشن فیس اپ به دلیل استفاده از تکنولوژی پیشرفته و جدید تغییر چهره ، با سایر اپلیکیشن هایی از این نوع فرق دارد. او در ماه فوریه به TechCrunch  گفت: ما اعتقاد داریم که هدف این گونه برنامه های سرگرم کننده فروش در بازار است  ولی تغییرچهره ای که طبیعی جلوه کند همیشه کاربردی است و تاریخ انقضا ندارد. فکر می کنیم که از لحاظ تکنولوژی از بقیه رقیبان جلوتر هستیم. این برنامه در ماه ژانویه برای ios و سپس در ماه فوریه برای اندروید به بازارعرضه شد، اما در هفته های اخیر بسیار معروف و پرطرفدار شد.

این بار اول نیست که یک برنامه تغییر چهره به نژادپرستی محکوم شده است.فیلتر های اسنپ چت نیز در بعضی موارد بسیار جنجال برانگیز بوده اند. اسنپ چت سال گذشته به دلیل زرد کردن رنگ پوست کسانی که از فیلتر آسیایی استفاده می کردند مورد انتقاد قرار گرفت. قبل از آن نیز فیلتری به نام Bob Marley رنگ چهره را به سیاه تغییر می داد.
کد مطلب : ۱۲۶۱۶۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.