۰

در دولت روحانی کشور از شرایط هولناک خارج شد

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۱
به گزارش عصر تعادل، عضو شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفت: وقتی اکنون را با سال اول ریاست جمهوری دولت آقای روحانی مقایسه می‌کنیم، به نظر می‌آید که لطف خدا باعث شده است که کشور از آن شرایط هولناک بی‌ثباتی و تنش‌زا خارج شود.

محمود صادقی در جلسه سخنرانی تبلیغات ریاست جمهوری که عصر روز چهارشنبه در محل ستاد دانشگاهیان خوزستان انجام شد، با بیان اینکه همگان می‌دانند که کشور از چه شرایطی در حال عبور است، اظهار کرد: کشور با وجود اینکه از منابع سرشار خدادادی برخوردار است، با یک مشکل اساسی در همه دوره‌های ریاست جمهوری روبرو بود و به نظر می‌رسد این منابع به صورت بهینه مدیریت نمی‌شوند.

وی ادامه داد: وقتی اکنون را با سال اول ریاست جمهوری دولت آقای روحانی مقایسه می‌کنیم، به نظر می‌آید که لطف خدا باعث شده است که کشور از آن شرایط هولناک بی‌ثباتی و تنش‌زا خارج شود. چرا که دولت قبل، سیاست خود را بر مبنای تنش، اختلاف و درگیری بنا نهاده بود. حتی در مجلس نهم نیز که بیشتر نمایندگان از حیث اصول‌گرا بودند، این جنگ و نزاع دیده می‌شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: کشور در زمان دولت قبل به جایی رسید که با افت شدید قیمت نفت روبرو شد. به گونه‌ای که قیمت نفت از متوسط ۱۰۴ دلار به زیر ۴۰ دلار رسید.

وی بیان کرد: با وجود این به هر نحوی که بود، با تلاش یک تیم حرفه‌ای به رهبری دکتر ظریف و همه دست‌اندرکاران، کشور از حالت فوق‌العاده خود خارج شد و هم در حوزه داخلی و هم روابط بین‌المللی به ثبات رسید.

صادقی عنوان کرد: کار دولت آقای روحانی در چهار سال گذشته بیشتر آواربرداری از خرابی‌های گذشته بود و در عین حال نیز خدمات فراوانی را ارائه داد.

وی تصریح کرد: دولت آقای روحانی با وجود کاهش درآمدها، رشد خوبی در پرداخت‌ها و دستمزدها داشته است. به عنوان مثال در بخش افزایش حقوق مستمری، متوسط حقوق کارکنان دولت در سال ۹۲، یک میلیون و ۵۹۰ هزار تومان بود که این رقم در سال ۹۶ به سه میلیون و ۵۳۰ هزار تومان افزایش یافت. این در حالی است که حداقل حقوق کارکانان دولت در سال ۹۲، ۴۷۰ هزار تومان بود و در سال ۹۶ به یک میلیون و ۳۵ هزار تومان رسید. همچنین متوسط حقوق فرهنگیان از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به دو میلیون و ۸۵۰ هزار تومان ارتقاء یافته است.

این نماینده مجلس با اشاره به روند پروژه پارس جنوبی، گفت: در سال آخر ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی، برداشت ایران از ذخایر مشترک نفتی به حد برابر رسیده بود و در سال ۹۲، این میزان برداشت ۵۰ درصد کاهش یافته بود و مجدداً در سال ۹۵ به حد برابر رسید و پیش‌بینی نیز می‌شود که در سال ۹۶ با بهره‌برداری چند فاز دیگر پروژه، میزان برداشت ایران از قطر جلوتر بزند.

وی بیان کرد: اگرچه در حوزه بهداشت و درمان برخی‌ها نقدهایی به دولت وارد می‌کنند، اما باید گفت طی سال ۹۲-۹۱ بیماران ما نسخه به دست به دنبال دارو می‌گشتند اما اینک و با اجرای طرح سلامت، سهم بیماران بسیار کاهش پیدا کرده و به حدود چهار درصد رسیده، تجهیزات و تخت‌های بیمارستانی نیز به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده و هزینه‌های درمانی از خانوارهای ضعیف کم شده است. همچنین دولت آقای روحانی، کشور را با یک تورم ۴۰ درصد تحویل گرفت و اینک برای اولین بار است که طی سه سال متوالی، نرخ رشد تورم روند کاهشی داشته است.

صادقی یادآور شد: دولت در چهار سال اخیر سعی کرد که در تمام حوزه‌ها ثبات پیدا کند و در حوزه خارجی هم کشور از انزوا خارج شد و ایران‌هراسی از بین رفت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: متاسفانه بین سال‌های ۸۴ تا ۹۲، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، هر دو برای سرمایه‌گذاری در کشور مشکل داشتند. اقتصاد یک کشور باید در عین درون‌زا بودن، برون‌گرا باشد که این امر تنها با تعامل بین‌المللی حاصل می‌شود و این تعامل بین‌المللی نیز تنها در سایه اطمینان‌بخشی در کشور ایجاد می‌شود.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت: در زمینه اشتغال، دولت با نقدهایی روبرو بود که این موضوع اشتغال نیز وضعیتی روی هم انباشته شده طی سالیان دراز بود که طی این چهار سال نمود خود را نشان داد.

وی در خصوص موضوع رفع حصر گفت: این موضوع یکی از انتظاراتی بود که بعد از انتخابات سال ۹۲ به وجود آمد؛ در این زمینه به نظر می‌رسد مساله‌ای ساده به موضوعی بغرنج تبدیل شده است. دولت در این زمینه طی چهار سال گذشته تلاش‌های زیادی کرده است.

صادقی در این خصوص افزود: البته دولت اولین کاری که در قبال محصورین انجام داد، موضوع بهداشت و درمان آن‎ها بود و خود وزیر نیز در بدو انتصاب شخصاً پیگیر وضعیت درمانی این محصورین شد.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان خاطرنشان‎کرد: خوشبختانه طی صحبت‌هایی که با مقام معظم رهبری انجام شده است، به نظر می‌رسد که مقداری شرایط برای رفع حصر فراهم آمده است. البته پیش‌بینی‌هایی می‌شد که پس از چهلم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی موضوع حل شود ولی به هر ترتیب این امر میسر نشد و امیدوار هستیم به یاری خدا این موضوع نیز بالاخره حل شود.
کد مطلب : ۱۲۶۳۳۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.