۰

استفاده از هولولنز برای جراحی ستون فقرات

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۰
به گزارش عصرتعادل، با گسترش استفاده از فناوری واقعیت افزوده، کاربردهای این فناوری در حوزه های علمی و پزشکی نیز در حال افزایش است.

به نقل از اسلش گیر، شرکت اسکوپیس که در زمینه ارائه خدمات جراحی پیشرفته تخصص دارد، پلاتفورم واقعیت افزوده جدیدی با استفاده از دستگاه هولولنز شرکت مایکروسافت طراحی کرده تا به تسهیل جراحی ستون فقرات کمک کند.
 
 استفاده از هولولنز برای جراحی ستون فقرات

این پلاتفورم که پلاتفورم ناوبری هولوگرافیک نام دارد، از دستگاه هولولنز برای نمایش دقیق وضعیت جراحی به جراحان برای کاهش دخالت دست در این نوع جراحی حساس کمک می کند. هولولنز یاد شده می تواند اطلاعات اضافی و دقیق را در برابر چشمان جراح نمایش دهد تا جراح بتواند بهتر در مورد نحوه تکمیل جراحی خود تصمیم بگیرد و برآوردها و محاسبات خود را با دقت اجرایی کند.

این پلاتفورم سرعت و دقت جراحی های ستون فقرات را ارتقا داده و به عنوان مثال در جریان جراحی های مربوط به تثبیت مهره های ستون فقرات، می توان از هولولنز برای مشخص کردن محل دقیق جاگذاری پیچ های ساقه های هر مهره ستون فقرات استفاده کرد.

شرکت سازنده این پلاتفورم مدعی است با استفاده از آن دقت و نظم مهره های ستون فقرات جراحی شده افزایش می یابد و بیماران بعد از عمل کمتر با عوارض پس از این نوع عمل ها دست به گریبان خواهند بود.
کد مطلب : ۱۲۶۸۵۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.