۰

نحوه قهرمانی پرسپولیس در لیگ شانزدهم

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۸
به گزارش عصر تعادل، شانزدهمین دوره از مسابقات لیگ برتر جام خلیج فارس با قهرمانی مقتدرانه تیم فوتبال پرسپولی به پایان رسید تا این تیم سومین قهرمانی‌اش در این مسابقات را با یک مربی خارجی تجربه کند. در خصوص حضور سرخ پوشان در این مسابقات می توان به نکات زیر اشاره کرد:
 
* سومین قهرمانی با سومین طیف مربی
 
 
قهرمانی سرخ پوشان در شانزدهمین دوره از مسابقات لیگ برتر با یک مربی کروات به اسم برانکو ایوانکوویچ به دست آمد. این در حالیست که اولین قهرمانی این تیم در اولین دوره از این مسابقات با یک مربی وطنی به اسم علی پروین به دست آمد، دومین قهرمانی این تیم در هفتمین دوره از مسابقات لیگ برتر با یک مربی دو رگه به اسم افشین قطبی به دست آمد و سومین قهرمانی این تیم با یک مربی کاملا خارجی حاصل شد.
 
* اولین مساوی
 
 
اولین بازی که پرسپولیس در آن امتیازات کامل نگرفت خیلی زود برای این تیم از راه رسید. سرخ پوشان در هفته دوم و برابر فولاد به تساوی یک-یک رسیدند. البته شاگردان برانکو در بازی برگشت در اهواز تلافی این بازی را در آوردند و حریف خود را در خانه خودش با سه گل مغلوب کردند.
 
* اولین بازی بدون گل زده
 
 
اولین بازی که تیم پرسپولیس در آن موفق به گلزنی نشد، دیدار با تیم تراکتورسازی تبریز در هفته پنجم بود. این بازی در واقع اولین بازی پرسپولیس در طول فصل بود که با تساوی بدون گل به پایان رسید و مهاجمان این تیم که در پایان لیگ عنوان بهترین خط حمله را به دست آوردند موفق به گشودن دروازه حریف نشدند.
 
* بهترین نتیجه
 
 
بهترین پیروزی تیم پرسپولیس در هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر به دست آمد. شاگردان برانکو که قهرمانی خود را در هفته بیست و هفتم مسجل کرده بودند، در هفته بیست و هشتم و در حضور خیل عظیم هوادارانش تیم پدیده را با حساب چهار بر صفر مغلوب کرد تا این پیروزی بهترین نتیجه این تیم در این فصل باشد.
 
* بدترین نتیجه
 
 
سرخ پوشان بدترین نتیجه‌ای که در این فصل گرفتند در هفته بیست و یکم و در دیدار مقابل استقلال تهران بود. آنها این دیدار با نتیجه ۳-۲ به حریف و رقیب سنتی خود واگذار کردند تا بدترین نتیجه این تیم در این بازی رقم خورده باشد.
 
* ۷ پنالتی و ۳ پنالتی زن
 
 
تیم پرسپولیس در طول رقابت‌های این فصل ۷ بار ضربه پنالتی به دست آورد که از این ۷ پنالتی ۶ گل نصیب سرخ پوشان شد. حسین ماهینی، رامین رضاییان و مهدی طارمی بازیکنانی بودند که برای سرخ پوشان پشت ضربه پنالتی ایستادند و حسین ماهینی بازیکنی بود که یکبار ضربه پنالتی پرسپولیس را از دست داد.
 
* همه اخطارها و اخراج‌ها
 
 
تیم پرسپولیس با ۵۱ کارت زرد و ۳ کارت قرمز، یکی از تیم های پرکارت در لیگ به حساب می‌آید. شاگردان برانکو تنها ۵ بازی را بدون کارت زرد و قرمز به پایان رساندند و در ۲۵ بازی توسط داوران جریمه شخصی شدند.
 
* پر کارت ترین ها
 
 
در بین همه بازیکنان پرسپولیس که در این فصل کارت های رنگی داوران را مقابل دیدگان خود دیدند، فرشاد احمدزاده با ۵ کارت زرد و یک کارت قرمز پر کارت ترین بازیکن این تیم بود. کمال کامیابی نیا و محمد انصاری هر یک با ۴ کارت زرد و یک کارت قرمز در رده بعدی قرار می گیرند. همچنین محسن مسلمان با ۶ اخطار و مهدی طارمی و سید جلال حسینی هر کدام با ۵ اخطار جزو بازیکنان پر کارت تیم پرسپولیس  و حتی لیگ برتر محسوب می‌شوند.
 
* ۴۶ گل و ۱۰ گلزن
 
 
سرخ پوشان با به ثمر رساندن ۴۶ گل بهترین خط حمله لیگ را از آن خود کردند. در طول فصل کلا ۱۰ بازیکن برای تیم پرسپولیس گلزنی کردند که طبیعتا مهدی طارمی آقای گل لیگ بهترین گلزن این تیم هم بود. بعد از طارمی، وحید امیری با ۶ گل، کامیابی نیا، رامین رضاییان و علی علیپور هر کدام با ۴ گل در رده بعدی بهترین گلزنان این تیم قرار دارند.
 
* دو گل به خودی
 
 
به جز ۱۰ بازیکن تیم پرسپولیس که برای این تیم گلزنی کردند، در دو نوبت هم بازیکنان تیم حریف به نفع آنها گل زدند. حنیف عمران زاده در دیدار پرسپولیس مقابل صبا و عبدالله کرمی در دیدار این تیم مقابل فولاد خوزستان به اشتباه دروازه تیم خودی را باز کردند.
 
* پر تکرار ترین نتیجه
 
 
تیم فوتبال پرسپولیس ۲۰ بازی از ۳۰ بازی خود را با پیروزی پشت سر گذاشت که از این ۲۰ پیروزی، ۸ پیروزی با نتیجه یک بر صفر به پایان رسانده است و این نتیجه پر تکرار ترین نتیجه در بازی‌های تیم پرسپولیس بود.
 
* اخراجی‌ها
 
 
سرخ پوشان در مجموع ۳۰ بازی خود تنها سه بار با کارت قرمز داوران مواجه شدند. فرشاد احمدزاده، کمال کامیابی نیا و محمد انصاری سه بازیکن این تیم بودند که اخراج شدن در این فصل را تجربه کردند.
 
* ۷ بازی با تیم های ده نفره
 
 
پرسپولیس در سه بازی مقابل حریفانش ده نفره شد، اما ۷ بار تیم‌های مقابل این تیم بازیکنان خود را در جریان بازی از دست دادند تا ۱۰ نفره بازی‌های خود را مقابل این تیم دنبال کردند. پیکان، ماشین سازی، نفت تهران، استقلال تهران، سیاه جامگان، تراکتورسازی و سپاهان تیم‌هایی بودند که بازیکنان شان مقابل سرخ پوشان اخراج شدند. کاخا، صفرزایی، سید مهدی رحمتی، محسن آقایی، فرزاد حاتمی و احسان حاج صفی بازیکنانی بودند که در دیدار مقابل پرسپولیس اخراج شده‌اند. 
کد مطلب : ۱۲۶۹۹۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.