۰

انرژی پاک در قطار

تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۱۳
به گزارش عصر تعادل،شرکت قطارهای خلیج سانفرانسیسکو برنامه زمانبندی کوچ خود به انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک تا سال 2045 را اعلام کرد و قرار است به‌زودی نخستین گام این طرح عملی شود.
 
 در این برنامه قرار است برای گام نخست تا سال 2024 تمامی قطارهای این سیستم مسافربری انرژی خود را از منابع با آلایندگی پایین یا تجدیدپذیر تأمین کنند.
 
گام بعدی برای سال 2025 طرح ریزی شده که دستور می‌دهد تا این زمان حداقل نیمی از ناوگان قطارها باید از انرژی‌های تجدیدپذیر تغذیه شوند. 
 
سیستم مسافربری قطارهای خلیج سانفرانسیسکو یک سیستم «قطاربه‌قطار» است که شهروندان را بدون نیاز به خیابان‌ها، ازطریق حمل و نقل ریلی برقی، به تمام نقاط شهر می‌رساند. این سیستم برنامه دارد پس از سال 2025، تا سال 2035 میلادی تمام انرژی مورد نیاز خود را از منابع بدون آلایندگی کربن دریافت کند و در سال 2045 کل انرژی تمامی بخش‌های سیستم به‌طور کامل از منابع تجدیدپذیر تأمین خواهد شد.
 
 برای درک بزرگی این کار لازم است بدانیم که فقط قطارهای برقی مشغول در این سیستم، سالانه 400 هزار مگاوات ساعت برق مصرف می‌کنند که از انرژی مصرفی بسیاری از شهرهای کوچک و متوسط آمریکا بیشتر است.
 
 این بخشی از چشم‌انداز سال 2030 ایالت کالیفرنیا، ثروتمندترین و پرجمعیت‌ترین ایالت آمریکاست که تصمیم دارد تا 13 سال دیگر حداقل 50 درصد از انرژی مصرفی خود را از منابع تجدیدپذیر به‌دست بیاورد.
 
در حال حاضر سازمان قطارهای کالیفرنیا که قطارهای بین‌شهری را مدیریت می‌کند از لوکوموتیوهای دیزلی بهره می‌گیرد، اما این موتورها بهینه‌سازی شده و با آلایندگی پایین هستند که قرار است به‌زودی با موتورهای هیبرید یا برقی که از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین انرژی می‌شوند، جایگزین شده و این ایالت را به سوی هوای پاک پیش برند. کالیفرنیا در غرب امریکا، وسعتی بزرگتر از کشور بلژیک و تولید ناخالصی نزدیک به کشور فرانسه دارد.  
کد مطلب : ۱۲۷۴۱۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.