۰

چراغ سبز چین برای کاهش تولید فولاد

تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۱۳
به گزارش عصر تعادل، چین برای کاهش ظرفیت تولید خود بیش از حد جدی است ولی آن به معنای تولید کمتر در فصل های آینده نیست.
 
چين در اوايل سال گذشته متعهد به كاهش 150ميليون تن ظرفيت مازاد تا سال 2020 شد.اين حركت،اگرچه موجب افزايش موانع تجاري فولاد و نابساماني در هزينه هاي زير ساخت پكن شد  و باعث شد قيمت جهاني فولاد از دسامبر 2015 45درصد افزايش يابد، اما به دليل نگراني در مورد ركود در ساخت و ساز و پروژه هاي زير ساختي در چين ، قيمت فولاد در هفته هاي اخير تضعيف شده است.
 
چين كه نيمي از توليد فولاد در جهان را در اختيار دارد،به طوري كه توليد فولاد در سه ماهه اول سال جاري ميلادي  4/6درصد و سال گذشته با 1/2 درصد افزايش به 808/4ميليون تن رسيد. 
 
با اين حال گزارش ها نشان مي دهد كه توليد در چين كاهش يافته است.اين كشور 65ميليون تن ظرفيت توليد فولاد خود را در سال 2016كاهش داد و مصمم به كاهش 50ميليون تن ديگر در امسال است. كاهش فولاد چين ممكن است به تعادل بازار كمكي نكند. 
 
ايران و روسيه ظرفيتي جديد و فراتر از نياز داخلي خود اضافه كرده اند، آنها شروع به صادرات بسيار بيشتر از نياز خود كرده اند ، بنابراين براي كاهش ظرفيت چين كافي نخواهد بود.
به گزارش سازمان همكاري هاي اقتصادي (OECD) ؛ ظرفيت توليد فولاد جهاني با 1/4درصد در سال 2016 به 2/39ميليارد تن افزايش يافت.
 
اين سازمان اعلام كرد: ايران ١٩پروژه فولادي در حال برنامه ريزي دارد و تا سال 2019 ظرفيت توليد را به 24ميليون تن گسترس خواهد داد و تخمين زده مي شود 28ميليون تن به توليد حال حاظر اضافه خواهد كرد.
کد مطلب : ۱۲۷۴۱۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.