۰

مرفاوی: گلایه‌ای از پرسپولیسی‌ها ندارم

تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۹
به گزارش عصر تعادل، صمد مرفاوی، سرمربی تیم فوتبال صبای قم در مورد سقوط صبای قم به رقابت‌های لیگ دسته اول و سکوتی که در 10 روز اخیر داشت، گفت: واقعیت این است که من نمی‌خواستم صحبت کنم، چون در این فوتبال از برخی آدم‌ها نفرت داشته و دارم. در فضای فوتبال ایران فساد، دروغ، زدوبند، نامردی و خیانت وجود دارد و من با وجود چنین شرایطی باید از چه چیزی صحبت کنم؟!

وی در ادامه افزود: اگر حرف بزنم چه کسی توجه می‌کند و کدام یک از این مسائل از بین خواهد رفت؟ اگر در این چند روز خانواده‌ام نبودند شرایط من طور دیگری بود، ولی خدا را شکر که خانواده خوبی دارم و آنها توانستند من را کنترل کنند. این چیزهایی که گفتم در فوتبال وجود دارد و من نمی‌دانم چه بگویم. مطمئنم این مسائل در آینده هم وجود خواهد داشت.

مرفاوی همچنین خاطر نشان کرد: ما در هفته آخر با ناداوری سقوط کردیم و اگر با نتیجه 2 بر صفر به رختکن می‌رفتیم همه چیز تغییر می‌کرد. وقتی بازی مساوی شد و رقیب ما هم به گل رسیده بود، جمع کردن آن تیم سخت بود، ما با این حال تلاش‌مان را انجام دادیم، ولی با ناداوری شکست خوردیم. ما به هیچ عنوان شایسته سقوط نبودیم. واقعاً خانواده‌های ما چه گناهی دارند که باید با این وضعیت بسوزند و بسازند؟! اعضای خانواده من از اشکان خورشیدی نمی‌گذرند و بدترین آرزوها را برای او کرده‌اند. این داور شغل و سلامتی من را به خطر انداخت و چگونه می‌خواهد در آخرت جواب بدهد. اعضای خانواده من هر روز با نفرت از این داور یاد می‌کنند، چون او اشک آنها را درآورد!

سرمربی تیم فوتبال صبای قم در شانزدهمین دوره لیگ برتر در مورد اینکه آیا از پرسپولیسی‌ها بابت حضورشان مقابل سیاه‌جامگان با تیم ذخیره‌ها ناراحت نیست، تأکید کرد: من کاری به پرسپولیس ندارم، ولی معتقدم در فوتبال نباید نامردی باشد. من گلایه‌ای از پرسپولیسی‌ها ندارم، ولی همیشه باید نکات جوانمردانه را رعایت کنیم. من واقعاً از خیلی مسائل نفرت دارم و نمی‌دانم چه بگویم. 

«همه دیدند که من بعد از بازی حرفی نزدم و خیلی چیزها در دل خودم نگه داشتم»، وی با بیان این جمله تصریح کرد: من همه آنها را به خدا واگذار می‌کنم و مطمئن باشید یک روز جواب خواهم گرفت. آقای جهانبازی که بازی با پیکان را سوت زد الان کجاست؟ یا راه‌آهن تهران الان کجاست؟ راه‌آهن دو سال پیش با زدوبند در لیگ برتر ماند و دیدید که باشگاه پیکان اعتراض کرد که حکم را دادند و دوباره رأی عوض شد.

مرفاوی خاطرنشان کرد: ما در نیم‌فصل دوم 19 امتیاز گرفتیم و هفت پله صعود داشتیم، ضمن اینکه از تیمی که رقیب ما بود بیشتر امتیاز گرفتیم. تمام مشکلات صبا به نیم‌فصل اول مربوط می‌شود که بی‌پول بودیم، ساختار خوبی نداشتیم، هرج و مرج و اختلاف‌های درونی داشتیم و خیلی امتیاز از دست دادیم. کیفیت بازیکنانم مناسب نبود، ولی در نیم‌فصل دوم خیلی چیزها را عوض کردیم. البته بی‌پولی هم وجود داشت، ولی همدلی بازیکنان بیشتر بود. 

وی ادامه داد: بعضی‌ها می‌گویند که ما فقط به فکر دفاع کردن بودیم و این در حالی بود که من نمی‌توانم خواسته هر بازیکنی را انجام دهم. وقتی در نیم‌فصل اول تفاضل گل ما منفی بود عقل سلیم حکم می‌کرد که ساختار دفاعی را محکم‌تر کنیم تا بیشتر امتیاز بگیریم که در نهایت همین اتفاق هم افتاد. آیا این درست بود که تهاجمی بازی کنیم و چهار گل از سپاهان بخوریم یا سه گل از پدیده دریافت کنیم. 

سرمربی فصل گذشته صبای قم در پایان تصریح کرد: تمام بازیکنانی که فصل قبل به تیم ما اضافه شدند، غیر از رضا عنایتی همه از لیگ از دست اول آمدند. ما تمام تلاش‌مان را انجام دادیم و به همین خاطر از بازیکنانم تشکر می‌کنم. من از مسئولان تیم هم گلایه‌ای ندارم و تنها گلایه‌ام از داور مسابقه با استقلال خوزستان است که او را به خدا واگذار می‌کنم. 
کد مطلب : ۱۲۷۵۴۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.