ادعای رئیس پارلمان عربی درباره ایران

24 ارديبهشت 1396 ساعت 12:23

رئیس پارلمان عربی در گفت‌وگویی با یک روزنامه سعودی مدعی شد که ایران امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند.


به گزارش عصر تعادل، مشعل السلمی، رئیس پارلمان عربی در گفت‌وگو با روزنامه الریاض مدعی شد: ایران از طریق ایجاد درگیری و نشر فرقه‌گرایی در دو جهان اسلامی و عربی، تشکیل و حمایت از شبه نظامیان در داخل کشورهای عربی و اسلامی و عدم همکاری با کشورهای عربی و اسلامی همچنان امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند.
وی افزود: گروهک‌های تروریستی نیز همچنان کشورهای عربی را مورد هجوم قرار می‌دهند و برخی کشورهای منطقه و بیگانه از آنها حمایت می کنند.
السلمی در ادامه گفت: ما از نقش سازنده ملک سلمان، پادشاه عربستان در متحد کردن مسلمانان و پرداختن به مشکلات منطقه تقدیر و تشکر می‌کنیم، همچنین از تلاش وی برای بررسی مشکلات و چالش‌های منطقه به کمک آمریکا تشکر می‌کنیم. زیرا آمریکا روابط مشترکی با کشورهای اسلامی و عربی دارد و از نظر جایگاه، قدرت ، نفوذ و تاثیر یکی از بزرگترین کشورهای جهان به شمار می رود.
وی در ادامه گفت: برگزاری دو نشست آمریکایی – عربی و عربی- اسلامی این پیام را به جهانیان می‌رساند که آمریکا و کشورهای عربی و اسلامی روابط خوبی باهم دارند و با همکاری هم می‌توانند مشکلات کشورهای عربی و منطقه را حل کنند.
السلمی در پایان با اشاره به اینکه عربستان نقش محوری در منطقه دارد و با تروریست‌ها و تفرقه‌افکنان مبارزه می کند، مدعی شد که حوثی‌ها باحمایت ایران علیه دولت قانونی یمن انقلاب کردند.
به گزارش ایسنا، این اتهامات بی‌اساس در حالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان همواره آمادگی خود را برای گفت‌وگو و تفاهم اعلام می‌کنند و تاکید می‌کنند که هدف جمهوری اسلامی ایران ایجاد صلح، ثبات و امنیت در منطقه است.


کد مطلب: 127620

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/127620/ادعای-رئیس-پارلمان-عربی-درباره-ایران

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir