۰

مایکروسافت به داد ویندوز XP رسید

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۶
به گزارش عصر تعادل، دیروز در خبرها گفته شد که بزرگ‌ترین باجی گیری اینترنتی دنیا هرازان کامپیوتر را آلوده کرده است. این باج‌گیری به صورتی است که باعث می‌شود کاربران نتوانند با سیستم خودشان کار کنند و برای رفع این محدودیت باید به باج‌گیران پول پرداخت کنند. باج‌افزاری که برای این کار تهیه شده روی ۷۵ هزار کامپیوتر مختلف در ۹۹ کشور دنیا نصب شده و از کاربران درخواست می‌کرد که ۳۰۰ دلار پرداخت کنند. البته این باج‌افزار در ابتدا توسط سازمان NSA طراحی شده بود که توسط هکرها دزدیده شد.
 
 مایکروسافت به داد ویندوز XP رسید
 
 
این باج‌افزار نقطه ضعف کامپیوترهای ویندوزی را هدف قرار داده بود که البته مایکروسافت ماه گذشته این نقطع ضعف را با عرضه بروزرسان از بین برده بود؛ اما از آنجایی که خیلی‌ها کامپیوترهای خودشان را به این نسخه به‌روزرسانی نکرده بودند در خطر آسیب قرار دارند. در این بین ویندوز XP‌ از جمله سیستم‌های عاملی بود که مایکروسافت پشتیبانی از آن را قطع کرده بود؛ اما این باجگیری باعث شد که مایکروسافت بار دیگر به‌روزرسانی برای برطرف کردن این مشکل برای XP عرضه کند.

البته مایکروسافت باید از سیستم‌های عامل خودش در برابر خطرات اساسی حفاظت کند که این موضوع ارتباطی با پشتیبانی‌های معمولی ندارد.
کد مطلب : ۱۲۷۶۹۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.