۰

حسرت شهردار تهران 12 ساله شد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۹
به گزارش عصرتعادل، قالیباف برخلاف رییسی نماد اصول‌گرایی نیست. بسیاری از جریان‌های اصول‌گرایی حاضر نشدند از او در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کنند. بر همین اساس حامیان او را اصول‌گرایان صرف تشکیل نمی‌‍دهند. همین امر باعث می‌شود سبد رای او میان روحانی و رییسی تقسیم شود.

محمد باقر قالیباف نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم به نفع سید ابراهیم رییسی از انتخابات کنار کشید. در بخشی از بیانیه او آمده است:« براى حفظ اين آرمان بزرگ، از همه ى حاميان مردمى خويش در سراسر كشور مى خواهم، كه تمام ظرفيت و حمايت خود را براى موفقيتِ برادر ارجمندمان حجت الاسلام و المسلمين سيد ابراهيم رئيسى و به بار نشستن دولت كار و كرامت براي خدمت به مردم قرار دهند و از همه مردمی که در این مدت به تشکیل دولت مردم دل بسته بودند و از همه حامیان مردمی و یاران بی ادعایِ خودم، که بی هیچ چشمداشتی و با تمام وجود، در جهت تحقق آرمانهای انقلاب تلاش کرده اند، تشکر و قدردانی می کنم.»

کنار کشیدن شهردار تهران حامل چند پیام مهم است که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم؛

1-انصراف قالیباف نشان می‌دهد اصول‌گرایان به این نتیجه رسیده‌اند برای شکست روحانی و یا رفتن انتخابات به دور دوم احتیاج به یک نامزد نهایی دارند. بر اساس نظرسنجی‌ها شانس رییسی بیش از قالیباف بود و بر همین اساس شهردار تهران به نفع معاون اول سابق قوه قضاییه از صحنه کنار کشید.

2-قالیباف برخلاف رییسی نماد اصول‌گرایی نیست. بسیاری از جریان‌های اصول‌گرایی حاضر نشدند از او در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کنند. بر همین اساس حامیان او را اصول‌گرایان صرف تشکیل نمی‌‍دهند. همین امر باعث می‌شود سبد رای او میان روحانی و رییسی تقسیم شود. حامیان اصول‌گرای قالیباف به ابراهیم رییسی رای می‌دهند و طبقه متوسطی که به واسطه مدیریت قالیباف در شهر تهران می‌خواستند به او رای بدهند ممکن است رای خود را به سبد روحانی بیندازند. در صورت کنار نرفتن میرسلیم از صحنه انتخابات به نظر می‌رسد او نیز می‌تواند بخشی از رای قالیباف را به خود اختصاص دهد.
آیا کنار کشیدن قالیباف به نفع رییسی است؟

3- با کنار کشیدن قالیباف، انتخابات رسما به دو قطبی« روحانی و رییسی» تبدیل خواهد شد. دو قطبی که می‌تواند نتیجه انتخابات را در همان دور اول انتخابات مشخص کند.

4-قالیباف در جریان مناظره‌های انتخابات از جهانگیری به این دلیل که قرار است به نفع روحانی کنار برود انتقاد کرده بود حالا خود او از صحنه به نفع رییسی کنار رفته است. حالا به نظر می‌رسد او باید به این سوال پاسخ دهد چرا برخلاف صحبت‌های خود از انتخابات کنار کشیده است؟

5-قالیباف برای بار سوم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده بود. او در دو انتخابات ریاست جمهوری سال 84 و 92 طعم شکست را چشیده بود و حالا در سال 96 هم از انتخابات به نفع نامزد دیگر کنار کشید. بر همین اساس می‌توان گفت حسرت قالیباف برای رسیدن به ریاست جمهوری 12 ساله شد. شهردار تهران بازهم نتوانست به عنوان رییس جمهور به پاستور برود. 
کد مطلب : ۱۲۷۸۷۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.