۰

وضعیت بهداشتی در یمن، فاجعه بار است

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۳۴
به گزارش عصر تعادل، «محمد الاسعدی» سخنگوی سازمان یونیسف اعلام کرد که وضعیت بهداشتی در یمن مصیبت بار است.

وی تصریح کرد: جهانیان باید به وضع بهداشتی فاجعه آمیز یمن توجه و برای آتش بس فشار وارد کنند.

در عین حال صلیب سرخ جهانی نیز اعلام کرد: شمار قربانیان بیماری وبا در یمن به ۱۸۰ نفر رسیده است.

اخیرا وزارت بهداشت یمن با اشاره به شیوع بیماری «وبا» در این کشور و اعلام ناتوانی نظام درمانی برای مقابله با این بیماری، خواستار گشودن فرودگاه صنعا برای واردات دارو به این کشور شد.

«محمد بن حفیظ» وزیر بهداشت یمن با اعلام اینکه طی برهه اخیر مبلغ ۲۲ میلیون دلار کمک درخواست شده اما جامعه بین الملل تا کنون اقدامی در این خصوص نکرده است، گفت: مجموع موارد مشکوک به بیماری وبا به ۸۵۹۵ مورد رسیده است.

وی افزود: ابتلای ۲۱۳ نفر به این بیماری تائید و تعداد فوت شدگان نیز به ۱۱۵ مورد در صنعا و شماری از استان ها رسیده است.

هفته گذشته نیز «جیمی مک گولدریک» هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در یمن از کشورهای کمک کننده به این کشور خواست تا با توجه به وخامت اوضاع انسانی در یمن به تعهد خود در نشست ژنو برای حمایت از طرح رفع نیازهای بشردوستانه اقدام کنند.

مک گولدریک بیان داشت: نسبت به گزارش هایی که از تاخیر در تحویل داروها و وسایل پزشکی به افراد نیازمند به دلیل مسائل اداری در بنادر حکایت دارد، نگران هستیم. همچنین موانع موجود در ایست و بازرسی ها و مداخله در تحویل کمک های بشردوستانه نگران کننده است.

گفتنی است، عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال ۱۳۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به هدف بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد. این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از ۱۲هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.
کد مطلب : ۱۲۷۹۴۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.