۰

انتظار کاهش تولید، قیمت نفت را بالا برد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۴
به گزارش عصر تعادل، قیمت نفت در ۱۰ روزگذشته پنج دلار رشد کرده است، نفت برنت مرز ۵۲ دلار را رد کرد.
 
 
قیمت جهانی نفت در حالی روبه افزایش گذاشته است که احتمال تمدید برنامه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای کاهش تولید، دلیل اصلی این افزایش عنوان می‌شود.

قیمت نفت برنت در معاملات روز سه شنبه (۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶) به بشکه‌ای ۵۲ دلار و دو سنت، و قیمت نفت سبک آمریکا نیز با ۲۰ سنت افزایش مرز ۴۹ دلار را رد کرد و به ۴۹ دلار و پنج سنت رسید.

قیمت هر دو شاخص نفتی امروز در مقایسه با ۱۰ روز پیش که به کمترین سطح خود در پنج ماه گذشته رسیده بود، پنج دلار رشد داشته است.

عربستان، بزرگترین تولیدکننده نفت اوپک، و روسیه بزرگترین تولید کننده نفت خارج از اوپک، روز دوشنبه (۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶) برای تمدید کاهش یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت جهانی به مدت ۹ ماه دیگر تا پایان ماه مارس ۲۰۱۸ به توافق رسیدند.

وزیر نفت کویت به صورت آشکار از توافق عربستان و روسیه حمایت کرد. انتظار می‌رود که سایر اعضای اوپک نیز در نشست آتی این سازمان از تمدید برنامه کاهش تولید نفت حمایت نمایند.

آژانس بین المللی انرژی در تازه‌ترین گزارش خود که امروز منتشر شده است، اعلام کرد: "برقراری توازن بسیار ضروری است، حداقل در کوتاه مدت به نظر می‌رسد که روند ایجاد توازن سرعت گرفته است. "
کد مطلب : ۱۲۸۰۳۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.