کاشت یک میلیون نشاء گل های فصلی در شرق تهران

28 ارديبهشت 1396 ساعت 9:46

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۷از کاشت یک میلیون نشاء گل های فصلی در سطح این منطقه با هدف زیباسازی چهره شهر خبر داد.


به گزارش عصر تعادل، محمدعلی شعبانی با اعلام این مطلب افزود: به منظور زیباسازی چهره شهر ، بالا بردن سطح سرانه فضای سبز  و همچنین ایجاد مکان های فرح بخش جهت رفاه حال شهروندان، این معاونت اقدام به کاشت انواع گل های فصلی در سطح منطقه کرد.
وی در ادامه تصریح کرد: در هر یک از نواحی پنجگانه سطح منطقه بین ۲۰ هزار تا ۵۰ هزار نشاء گل فصلی از قبیل جعفری، ناز، بگونیا، اطلسی، شمعدونی و  ابری تا اواسط خرداد ماه کاشته خواهد شد.
معاون شهردار منطقه ۷ عنوان کرد: با توجه به تاکید سازمان پارک ها و فضاهای سبز حتی بر کاشت گیاهان درخت و درختچه و انواع گلهای دائمی و فصلی سازگار با اقلیم شهر تهران ،‌فضای سبز این کار مهم را در دستور کار خود قرار داده است.
وی  از احداث ۵ آبنمای جدید در این منطقه خبر داد و گفت: این آبنما ها با هدف فراهم کردن آرامش روحی شهروندان و تلطیف فضای شهری در این منطقه نصب شد.
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۷ خاطرنشان کرد: این آبنماها در خیابان شهید بهشتی میدان تختی، چهارراه نظام آباد، خیابان گوهری تقاطع قدوسی، اتوبان شهید صیادشیرازی بوستان شهروند و میدان گرگان احداث شد.
وی با اشاره به اهمیت و لزوم  تندرستی و سلامت روحی و جسمانی افراد جامعه برای داشتن جامعه ای سالم تر، یادآور شد: بازسازی و مرمت آبنماهای سطح منطقه از دیگر طرح هایی است که در اولویت کاری این معاونت قرار دارد.
کانون های گردشگری در محلات منطقه ۷ راه اندازی می شود
همزمان با فرا رسیدن ایام تعطیلات تابستانی، کانون های گردشگری در محلات منطقه ۷ جهت خدمت رسانی به شهروندان راه اندازی خواهد شد.
محمدرضا غلامی معاون امور اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه گفت: با توجه به اهمیت و تأثیر کانون های گردشگری در شناساندن نقاط مختلف شهر تهران به شهروندان و گردشگران، با همکاری ستاد گردشگری شهرداری تهران و اداره گردشگری منطقه هفت به مناسبت فرا رسیدن فصل تابستان و غنی سازی اوقات فراغت ساکنین منطقه کانون های گردشگری در محلات ۱۴گانه راه اندازی می شوند.
وی یادآور شد: برخی از فعالیت های این کانون ها، ارائه تورهای تابستانی تهرانگردی، معرفی اماکن گردشگری منطقه و شهر تهران به شهروندان، تهیه بروشورهای گردشگری، اجرای تورهای گردشگری محله ای و شناسایی اماکن دیدنی محلات است.
معاون شهردار منطقه ۷ با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی در حوزه گردشگری خاطر نشان کرد: در نظر گرفتن مواردی همچون ارتباط منطقه با ستاد مرکزی گردشگری، فعالیت در شبکه های اجتماعی، خلاقیت و استفاده از ایده های جدید در فعالیتهای گردشگری، افزایش مشارکت سرای محلات و سایر نهادهای اجتماعی در فعالیت های گردشگری منطقه، شناساندن اماکن گردشگری منطقه به ساکنان پایتخت همواره در سیاستگذاری های حوزه اجتماعی و فرهنگی منطقه مورد توجه قرار می گیرد.
وی در پایان عنوان کرد: با تدابیر شهردار منطقه و با مشارکت شهروندان تلاش بر این است که این منطقه با حفظ محیط زیست و با تقویت گردشگری در ابعاد متعدد بیش از گذشته به توسعه پایدار شهری دست یابد.


کد مطلب: 128228

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/128228/کاشت-یک-میلیون-نشاء-گل-های-فصلی-شرق-تهران

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir