۰

عربستان احداث شرکت بزرگ صنایع نظامی را در برنامه دارد

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۸
عربستان احداث شرکت بزرگ صنایع نظامی را در برنامه دارد
به گزارش عصر تعادل، بنا بر اعلام صندوق سرمایه گذاری‌های دولتی عربستان این شرکت قرار است تا پایان برنامه چشم انداز ۲۰۳۰ به یکی از ۲۵ شرکت برتر جهان در زمینه صنایع نظامی تبدیل شود و عربستان را به جایگاهی جهانی در تولید قطعات و تجهیزات نظامی تبدیل کند.
مقامات این صندوق که برای رهایی از تکیه بر درآمدهای نفتی در عربستان ایجاد شده همچنین اعلام کردند که پروژه مذکور باعث ایجاد بیش از ۴۰ هزار فرصت شغلی مستقیم و ۳۰ هزار فرصت شغلی غیرمستقیم خواهد شد که با سرمایه گذاری داخلی و خارجی انجام می‌شود.
محمد بن سلمان، معاون ولیعهد عربستان و پسر پادشاه این کشور که عملا مسئولیت اجرایی عربستان را بر عهد دارد و بانی چنین طرح‌هایی است، اعلام کرد: تا سال ۲۰۳۰ این شرکت باعث خواهد شد که ۵۰ درصد از هزینه‌های ما برای تامین تجهیزات نظامی کاهش یابد و ما به توان داخلی اتکا کنیم.
او گفت: این شرکت همچنین باعث رشد تولید ناخالص ملی خواهد شد و سرمایه گذاری بزرگی را نیز به داخل کشور خواهد کشاند.
شرکت صنایع نظامی عربستان در زمینه‌های سیستم‌های هوایی از جمله نگهداری و تعمیرات هواپیما، ساخت پهپاد و نگهداری از آن، ساخت و تعمیر خودروهای زرهی، تولید انواع سلاح، مهمات، موشک، انواع رادارها و حس‌گرهای هشدار سریع و نیز سیستم‌های ارتباطی و جنگ الکترونیک خواهد بود.
کاهش شدید قیمت نفت در چند سال گذشته باعث آسیب جدی به اقتصاد این کشور شد از این رو عربستان برنامه‌ای را تحت عنوان چشم انداز ۲۰۳۰ تدوین کرده و تلاش دارد تا با فروش بخشی از سهام شرکت ملی نفت خود منابع مالی لازم برای پروژه‌های متعدد داخلی و سرمایه گذاری در بازارهای معتبر جهانی را فراهم کند.
کد مطلب : ۱۲۸۲۵۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.