۰

تیم‌هایی که هرگز به دسته پایین‌تر لیگ‌های اروپایی سقوط نکردند

تاریخ انتشار
جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۶
تیم‌هایی که هرگز به دسته پایین‌تر لیگ‌های اروپایی سقوط نکردند
به گزارش عصر تعادل،  در طول تاریخ  تیم های زیادی در بالاترین سطح رقابت های اسپانیا حضور داشتند اما تنها سه تیم به دسته پایین تر سقوط نکردند. رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیک بیلبائو همیشه در بالاترین سطح به رقابت پرداختند. این سه تیم جز ۲۰ تیمی در قاره اروپا هستند که در طول تاریخ به دسته پایین تر سقوط نکردند. در این فهرست کشور های اسپانیا، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، آلمان، پرتغال، هلند، یونان، بلژیک، ترکیه و اسکاتلند وجود دارند.
به جز اسپانیا در میان پنج لیگ برتر قاره سبز تنها دو تیم توانستند خود را در دسته اول حفظ کنند. در ایتالیا اینتر تنها تیمی است که این افتخار را دارد. یوونتوس تنها یک بار تجربه سقوط داشت که آن هم به سال ۲۰۰۶ بر می‌گردد. این تیم با وجود قهرمانی به علت تبانی مجبور شد یک فصل در دسته پایین تر بازی کند. دیگر تیمی که هرگز به دسته پایین تر سقوط نکرده در بوندسلیگا حاضر است اما این تیم بایرن مونیخ نیست. هامبورگ تنها این ویژگی را در آلمان دارد و باوجود این که در سال های اخیر بارها در خطر سقوط قرار داشته اما هرگز در دسته دوم بازی نکرده است.
در انگلیس همه تیم ها حداقل برای یک بار دسته دوم را تجربه کردند. این شرایط در فرانسه نیز وجود دارد. پاری سن ژرمن پس از تاسیس در سال ۱۹۷۰ هرگز سقوط نکرد اما برای تیم هایی که از آن تشکیل شدند ( پاریس FC و استادو سنت ژرمن) این اتفاق افتاده است. همه تیم های بلژیکی نیز در دسته دوم حضور داشتند.
 لیگ هلند با چهار تیم در این زمینه از دیگر کشور ها بالاتر است. آژاکس، فاینورد و آیندهوون سه تیم برتر این کشور جز تیم هایی که هرگز سقوط نکردند اما حضور اوترخت در این فهرست قابل توجه است.
در پرتغال تنها سه تیم اسپورتینگ لیسبون، بنفیکا و پورتو به دسته پایین تر سقوط نکردند. در یونان این اتفاق برای پاناتینایکوس، پائوک و المپیاکوس رخ داده است. گالاتاسرای، فنرباغچه و بشیکتاش در ترکیه در این شرایط قرار دارند و در اسکاتلند سلتیک و آبردن همیشه در سطح اول رقابت ها بودند.
کد مطلب : ۱۲۸۳۳۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.