۰

ماکرون اولین سفر خارجی‌اش را از مالی آغاز می‌کند

تاریخ انتشار
جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۶
ماکرون اولین سفر خارجی‌اش را از مالی آغاز می‌کند
به گزارش عصر تعادل، کشور مالی با وجود مداخله نظامی چهار سال پیش فرانسه هنوز هم درگیر جنگ با شبه نظامیان است و سفر امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به این کشور آفریقایی برای تضمین حمایت‌های نظامی از آن برای مقابله با شبه نظامیان است.
ماکرون مقابله با تروریسم را اولویت اصلی امنیت در دولت خود قرار داده و در کمپین انتخاباتی‌اش قول داده تا از متحدانش در غرب آفریقا حمایت کند.
یکی از دیپلمات‌های ارشد فرانسه گفت: امانوئل ماکرون در جریان کمپین انتخاباتی‌اش به تعهداتش پایبند بوده و باز هم به آنها تاکید می‌کند و به دنبال حضور نیروهای نظامی کشور برای مقابله با تروریسم است.
سفر به منطقه "گائو" که بیش از 1600 تن از نیروهای فرانسوی در آن مستقر هستند و دیدار با ابراهیم بوباکار کیتا، رئیس جمهوری مالی برای تضمین دادن به این کشور آفریقایی برای مقابله با تروریسم و نیروهای شبه نظامی است. این اقدام از سوی ماکرون در حالی صورت می‌گیرد که فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری سابق فرانسه در دوران فعالیت خود نیروهای فرانسوی را از افغانستان بیرون کشید.
فرانسه از زمان اعزام و استقرار نیروهایش به مالی 4000 سرباز دیگر را در مناطق مختلف این کشور مستقر کرده و این درحالی صورت گرفته که نیروهای صلح‌بان سازمان ملل نیز برای تضمین امنیت و صلح و ثبات در این کشور مستقر شده‌اند.
مقام‌های فرانسوی اذعان کرده‌اند پاریس برای مدتی نامعین نیروهایش را در منطقه نگه می‌دارد.
دیپلمات‌های فرانسوی می‌گویند ماکرون به دنبال سیاستی درست برای تضمین دادن به کشورهای منطقه است تا به آنها کمک بیشتری برای مقابله با تهدیدها و پیشرفت بدهد بجای آنکه فقط بر جنبه‌های امنیتی تاکید داشته باشد.
کد مطلب : ۱۲۸۳۴۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.