۰

کره‌شمالی دست داشتن در حملات سایبری جهانی را تکذیب کرد

تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۵
به گزارش عصر تعادل، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این حمله سایبری حدود ۳۰۰ هزار کامپیوتر در ۱۵۰ کشور جهان با کرم "واناکرای" آلوده کرد و پس از آن از کاربران خواست پولی پرداخت کنند که بتوانند مجددا از سیستم‌شان استفاده کنند.
کدی که در حمله اخیر استفاده شد مشابه کدی است که در حملات هکری پیشین استفاده شده بود و دولت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی مسئول آن شناخته می‌شد.
با این حال کره شمالی اکنون ادعاهای جدید را تکذیب می‌کند و مخالفان خود را به "شایعه‌پراکنی" متهم کرده است.
کیم این – ریونگ، معاون سفیر کره شمالی در سازمان ملل به خبرنگاران گفت: این اتهامات "بسیار مضحک" است. واشنگتن و سئول عامل این اتهام‌زنی‌ها هستند. هر زمان اتفاق عجیبی رخ می‌دهد ایالات متحده و نیروهای متخاصم کمپین ضد کره شمالی به راه می‌اندازند.
محققان در آمریکا، روسیه و تل‌آویو گمانه‌زنی کردند که احتمالا ارتباطی میان این حمله و کره شمالی وجود داشته باشد اما نسبت دادن چنین حملات سایبری دشوار است.
یکی از کارشناسان گوگل شباهت‌هایی میان کرم واناکرای و کدی که گروه هکری "لازاروس" استفاده کرده بود که گمان می‌رود با کره شمالی در ارتباط باشد، پیدا کرده است.
کد مطلب : ۱۲۸۴۵۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.