۰

میزان محبوبیت ماکرون همانند روسای جمهوری پیشین است

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۸
میزان محبوبیت ماکرون همانند روسای جمهوری پیشین است
به گزارش عصرتعادل، این نظرسنجی که توسط موسسه Ifop صورت گرفته مشخص کرد که 62 درصد از مردم از امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه رضایت دارند درحالیکه میزان رضایتمندی از فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری سابق این کشور در نظرسنجی مه سال 2012، 61 درصد بود. اما این میزان رضایتمندی از ماکرون از میزان رضایتمندی از نیکولا سارکوزی، رئیس جمهوری پیشین مربوط به سال 2007 که 65 درصد بود، کمتر است.
میزان رضایت از ژاک شیراک، رئیس جمهوری پیشین فرانسه در سال 2002 که برای دومین بار انتخاب شد، تنها 51 درصد بود درحالیکه این میزان در سال 1995 که برای نخستین بار به عنوان رئیس جمهوری فرانسه انتخاب شد، 59 درصد بود.
در همین حال در نظرسنجی روز پنجشنبه موسسه "Elabe" مشخص شد که تنها 45 درصد از مردم به توانایی ماکرون در مقابله با چالش‌های فرانسه ایمان دارند و 36 درصد نیز به ادوار فیلیپ، نخست وزیر جدید اعتماد داشتند.
در نظرسنجی امروز که برای ژورنال دو دیمانش صورت گرفت، مشخص شد که میزان محبوبیت نخست وزیر جدید 55 درصد است که این میزان با نخست وزیران پیشین در روزهای آغازین فعالیتشان تقریبا برابر است.
این نظرسنجی در بازه زمانی 19 و 20 مه سال جاری میلادی و از 973 تن صورت گرفت.
ماکرون در انتخابات هفتم مه سال جاری میلادی پیروز شد و فیلیپ را به عنوان نخست وزیر انتخاب کرد که از محافظه کاران است.
کد مطلب : ۱۲۸۵۳۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.