۰

چرا به عشایر با تانکر آبرسانی می‌شود؟

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۸
چرا به عشایر با تانکر آبرسانی می‌شود؟
به گزارش عصر تعادل،حاجی مراد بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار  اظهار کرد: عشایر هنگام ورود به قشلاق به علت نبود چاه در منطقه با کمبود آب مواجه می‌شوند که برای رفع این مشکل اداره کل امور عشایر استان اقدام به آبرسانی می‌کند.
وی با بیان اینکه آبرسانی به وسیله تانکر انجام می‌شود، افزود: متاسفانه به علت سیار بودن عشایر امکان ایجاد تاسیسات و تجهیزات ثابت در منطقه وجود ندارد چرا که ممکن است تا برگشت دوباره آنان مورد سرقت قرار گرفته و یا آسیب ببینند.
بیرانوند خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۴ میلیون لیتر آب به وسیله تانکر برای عشایر در منطقه قشلاق ارسال شد و خوشبختانه به لحاظ تامین آب مشکل خاصی برای آنان پیش نیامد.
مدیرکل امور عشایر لرستان از دیگر اقدامات به تامین و توزیع ۱۰ هزار تن جو و 4500 تن کنسانتره در بین عشایر استان خبر داد و گفت: هدف ما برنامه‌ریزی برای تامین نهاده و توانمندسازی عشایر استان بوده و در بخش تولیدات و خودکفایی آنان تامین آب شرب از دیگر اهداف پیگیری شده توسط سازمان است.
وی افزود: عمده تامین معاش عشایر به وسیله پرورش دام و تولید فرآورده‌های دامی است که به طور عمده در خود استان مصرف می‌شوند.
بیرانوند با بیان اینکه تنها راه بهبود وضعیت زندگی عشایر استقرار آنهاست، ادامه داد: در همین راستا اداره کل امور عشایر استان تمام سعی خود را به کار بسته است.
کد مطلب : ۱۲۸۵۳۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.