۰

ضرورت حل مشکلات دستگاه‌های الکترونیکی اخذ رأی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۰
ضرورت حل مشکلات دستگاه‌های الکترونیکی اخذ رأی
به گزارش عصر تعادل، «محمدرضا غیرتی»، صبح امروز(یکشنبه31 اردیبهشت‌ماه) در پنجمین جلسه پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان، اظهار کرد: دستگاه‌های الکترونیکی که برای اخذ رأی در شوراهای اسلامی در سطح شهر بیرجند استفاده شد گاهی دچار اختلال می‌شد و این مشکلی بود که باید برای سال‌های آتی حل شود.
وی از مردم ایران و به‌ویژه استان که حماسه‌ای بزرگ را دوباره خلق کردند تشکر کرد و افزود: امسال، برای نخستین بار انتخابات شورای شهر و روستا به صورت الکترونیکی انجام شد.
دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا خراسان‌جنوبی با بیان این‌که دستگاه‌های تشخیص هویت برای استعلام شماره ملی فرد، به‌کار رفت، اظهار کرد: با کمبود دستگاه‌های تشخیص هویت در شعب اخذ رأی مواجه بودیم و باید برای برگزاری انتخابات در سال‌های آتی برنامه‌ریزی شود تا در هر شعبه حداقل دو دستگاه الکترونیکی تشخیص هویت وجود داشته باشد تا از بروز این‌گونه مشکلات جلوگیری شود.
زمان سه‌روزه برای دریافت شکایت از نحوه برگزاری انتخابات
«محمد شبانی» کارشناس حقوقی دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان‌جنوبی اظهار کرد: حضور حداکثری مردم خراسان‌جنوبی، جای تقدیر و تشکر دارد.
شبانی با بیان این‌که افرادی در محل رأی‌گیری حضور داشتند که به سختی آمده بودند و با این سختی باز هم رأی دادند، افزود: پیروز انتخابات بنا بر نظر رهبر معظم انقلاب، مردم و نظام اسلامی هستند.
وی تصریح کرد: طبق ماده 80 قانون انتخابات ریاست‌جمهوری چنانچه کسانی از نحوه برگزاری انتخابات شکایت داشته باشند، می‌توانند ظرف مدت سه روز از تاریخ اخذ رأی،‌ شکایت خود را به هیئت‌های نظارت استان‌ها و شهرستان‌ها و یا دبیرخانه شورای نگهبان تسلیم  کنند.
شبانی ادامه داد: به استناد تبصره دو ماده 80 همین قانون، شکایاتی قابل رسیدگی خواهد بود که مشخصات شاکی یا شاکیان، شامل نام، نام خانوادگی، شغل، نشانی کامل، شماره تلفن و اصل امضای شاکی را داشته باشد.
حضور پررنگ رسانه‌ها و خبرنگاران در انتخابات
«مصطفی شفائی» سرپرست اداره امور فرهنگی مطبوعات و تبلیغات اداره‌کل فرهنگ و ارشاداسلامی خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه از حضور پررنگ رسانه‌ها قدردانی و اظهار کرد: از خبرنگارانی که در همه مراحل انتخابات با تولید حجم انبوهی از اخبار، موجب شرکت حداکثری مردم در انتخابات شدند، تشکر و قدردانی می‌کنیم.
وی افزود: در بحث انتخابات، در حوزه مطبوعات و رسانه‌ها تخلفی نداشتیم و اگر تخلفی نیز بود با تذکر شفاهی اصلاح شد.
سرپرست اداره امور فرهنگی مطبوعات و تبلیغات اداره‌کل فرهنگ و ارشاداسلامی خراسان‌جنوبی یادآور شد: در بحث فضای مجازی متأسفانه به‌علت گستردگی رصد مشکل بود و شاهد تبلیغ بعد از اتمام مهلت قانونی بودیم و لازم بود که کاندیداها این امر را رعایت می‌کردند.
کد مطلب : ۱۲۸۵۳۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.