۰

«حمص» به دست ارتش سوریه افتاد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۶
به گزارش عصرتعادل،با پایان خروج آخرین گروه از شبه‌نظامیان از محله الوعر در حمص ارتش سوریه در آستانه کنترل کامل این شهر قرار دارد. از سوی دیگر دیده‌بان حقوق بشر سوریه از اعدام غیرنظامیان روستایی در استان دیرالزور توسط داعش خبر داد.

ارتش سوریه در آستانه کنترل کامل شهر حمص قرار دارد و روز گذشته عملیات خروج آخرین گروه از شبه‌نظامیان مخالف از محله الوعر آخرین پایگاه آنان در حمص انجام شد.

طلال البرازی، استاندار حمص در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: عملیات تخلیه محله الوعر از اسلحه و شبه‌نظامیان ادامه دارد و این آخرین خروج شبه‌نظامیان از الوعر است.

به گفته البرازی، حدود ۳۰۰۰ تن از جمله ۷۰۰ شبه‌نظامی به همراه خانواده‌هایشان و غیرنظامیانی که تمایل به خروج از محله الوعر دارند، این محله را ترک کردند.

البرازی افزود: این گروه به استان ادلب در شمال غرب سوریه و یا شهر جرابلس در شمال این کشور منتقل شدند.

به گفته البرازی، با پایان این مرحله تعداد کسانی که شهر حمص را ترک کرده‌اند، فراتر از ۱۵ هزار تن هستند که از این تعداد ۳۰۰۰ شبه نظامی و ۱۲ هزار تن از اعضای خانواده‌های آنها و غیرنظامیان بوده‌اند.

گروه‌های مخالف سوری از سال گذشته شکست‌های میدانی را در جبهه‌های مختلف تجربه کرده‌اند. در پی این شکست‌ها توافقنامه‌هایی برای خروج شبه‌نظامیان مخالف از مناطق تحت کنترل این گروه‌ها که شهر حلب و شهرهای کوچک اطراف دمشق از مهمترین آنها هستند، حاصل شد.

طبق توافقنامه امضا شده نیروهای روسی در محله الوعر جهت نظارت بر اجرای درست توافقنامه و حفظ جان ساکنان الوعر در محل مستقر شدند.

با پایان روند تخلیه الوعر ارتش سوریه کنترل سومین شهر بزرگ این کشور را به دست می‌گیرد.

شهر حمص تقریبا به استثنای مناطق حاشیه‌ای این شهر تحت کنترل نیروهای ارتش سوریه است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از بشر الصبان، استاندار دمشق نیز اعلام کرد، مرحله سوم توافقنامه سازش در محله برزه در دمشق با خروج ۲۶۷۲ تن از جمله ۱۰۷۶ شبه نظامی انجام شده و شرایط برای ازسرگیری فعالیت‌های تمامی نهادهای دولتی فراهم شد.

این عملیات از صبح روز شنبه براساس توافقنامه امضا شده میان دولت سوریه و گروه‌های مخالف مسلح آغاز شد.

مرحله دوم این توافقنامه در تاریخ دوازدهم ماه مه جاری با خروج ۱۲۴۶ تن از جمله ۷۱۸ شبه نظامی در محله برزه و تشرین پایان یافت.

روند خروج شبه‌نظامیان از محله برزه در دمشق از حدود دو هفته قبل برای اولین بار آغاز شد.

همچنین دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، گروه تروریستی داعش در روستای جزره البوشمس در حومه شمال غربی دیرالزور و اطراف استان رقه ۱۹ غیرنظامی از جمله دو کودک را اعدام کرد.

این مرکز افزود: داعش با ورود به این روستا این غیرنظامیان را با شلیک به سرشان کشته و اجساد برخی از آنها را سوزاند سپس این روستا را ترک کرد.

این روستا از مارس گذشته تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه قرار دارد.

همچنین این مرکز اعلام کرد که داعش سه تن از نیروهای گروه مذکور را از این روستا ربوده و خبری از آنها نیست.
کد مطلب : ۱۲۸۵۴۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.