۰

رییس جمهور سر قولی که به کارگران داده بماند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۴۲
رییس جمهور سر قولی که به کارگران داده بماند
به گزارش عصر تعادل،فتح اله بیات در گفت‌وگو با خبرنگار، بازگشت اصلاحیه قانون کار از مجلس را یکی از اصلی‌ترین مطالبات کارگران نام برد و گفت: هم دولت و هم شخص وزیر کار قول دادند که این اصلاحیه را باز می‌گردانند و ما انتظار داریم سر قولی که به کارگران داده‌اند، بمانند و به آن عمل کنند؛ در غیر این صورت موج بدبینی و بی اعتمادی در کارگران ایجاد خواهد شد.
وی اصلاح ماده ۷ قانون کار، ساماندهی قراردادهای کار و توجه به وضع بیمه و معیشت کارگران را از جمله دغدغه‌های جامعه کارگری عنوان کرد.
این مقام مسئول کارگری با اشاره به لزوم توجه به سه جانبه‌گرایی در موضوعات و تصمیم‌گیری‌های کارگری خاطرنشان کرد: از دولت دکتر روحانی می‌خواهیم در تمام برنامه‌ها و تصمیمات مربوط به کارگران از نظر شرکای اجتماعی استفاده کند چرا که هرگونه طرح و تصمیم و اقدامی در حوزه کارگری بدون رعایت سه جانبه گرایی با مخالفت جامعه کارگری مواجه خواهد شد.
بیات درباره انتظارات کارگران از دولت دوازدهم نیز گفت: بخشی از شعارها و وعده‌هایی در دولت یازدهم داده شد، انتظارات جامعه کارگری را محقق نکرد در حالی که کارگران توقع دارند فضایی در عرصه کار و تولید به وجود آید که دیگر نگران اخراج و نبود امنیت شغلی و معیشت خانواده‌هایشان نباشند؛ از این رو دولت دوازدهم باید از زمینه‌های اشتغال و تولید منجر به امنیت شغلی جامعه کارگری حمایت کند.
به گفته رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی، توقعاتی که کارگران دارند خواسته فردی یا شخصی نیست بلکه خواسته جمعی و گروهی است و با توجه به آنکه بخشی از این مطالبات هنوز پیگیری یا محقق نشده بر استمرار و تداوم آن از تاکید دارند.
کد مطلب : ۱۲۸۵۸۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.