۰

کی‌روش در نقش مدیر برنامه ملی‌پوشان

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۴
به گزارش عصر تعادل،بازیکنان تیم‌ملی بعد از مشورت با سرمربی پرتغالی تیم جدیدشان را انتخاب می‌کنند! این روایت‌ها را بخوانید...
 
 
دعوت عجیب از کنعانی‌زادگان
 
 
یک هفته قبل از انتشار لیست تیم‌ملی یکی از خبرگزاری‌های رسمی در گزارشی مدعی شد که اطرافیان سرمربی تیم‌ملی به محمدحسین کنعانی‌زادگان اعلام کرده‌اند اگر می‌خواهد به پیراهن تیم‌ملی برسد باید از استقلال جدا شود و به فوتبال اروپا برود. از آنجایی که این مدافع در همان ابتدای لیگ رباط صلیبی پاره کرد و کل فصل را از دست داد و در این مدت حتی در یک بازی دوستانه هم به میدان نرفته بود، طبیعتا حضور این بازیکن در اروپا کمی بعید به نظر می‌رسد. به همین دلیل گفته شد که به این بازیکن اعلام شده یا به پرسپولیس بازگردد یا به سپاهان برود تا زیر نظر مربیان خارجی کار کند. یک هفته بعد از انتشار این خبر، کنعانی‌زادگان در کمال حیرت همگان به اردوی تیم‌ملی دعوت شد. آن هم بعد از ٩ ماه مصدومیت شدید!
 
 
معمای کاوه
 
 
خیلی‌ها بر این باورند که علیرضا منصوریان برای حضور کاوه رضایی در استقلال به این بازیکن قول ملی‌پوش شدن داده بود. این مربی همیشه ادعا می‌‌کند ارتباط نزدیکی با کی‌روش دارد و در زمان همکاری با این مربی طراح تمریناتش بوده است! منتهی نتوانسته قول خود را عملی کند. رضایی که از بهترین‌ بازیکنان فوتبال ایران در لیگ بود، هیچ وقت به تیم‌ملی دعوت نشد و از این مسأله بشدت ناراحت است. چرا که می‌‌خواهد مسافر روسیه باشد. گفته می‌شود کی‌روش به خاطر اطلاع از قول و قرار کاوه با منصوریان این بازیکن را به تیم‌ملی دعوت نمی‌‌کند تا نشان دهد هیچ‌کسی روی انتخاب‌های او تأثیر نمی‌‌گذارد و استقلال کاری دارد. درحال حاضر هم شایعه جدایی کاوه از استقلال در رسانه‌ها به خاطر تیم‌ملی مطرح شده است. گویا به این مهاجم هم اعلام شده یا لژیونر شود یا به پرسپولیس و سپاهان برود.

آقایی با نظر کی‌روش تصمیم می‌‌گیرد

سعید آقایی بهترین دفاع چپ کنونی فوتبال ایران است. این بازیکن بعد از پایان خدمت سربازی در تراکتورسازی،‌ مورد توجه باشگاه پرسپولیس و سپاهان قرار دارد و مذاکراتی‌ هم با آنها انجام داده است. منتهی جالب است که بدانید او هرگونه تصمیم‌‌گیری برای آینده خود را به بعد از پایان اردوی تیم‌ملی موکول کرده است. آقایی حتی اعلام کرده برای انتخاب تیم آینده با کارلوس کی‌روش مشورت خواهد کرد.

پرسپولیسی‌ها

رامین رضاییان و مهدی طارمی برای داشتن یک جایگاه ثابت در تیم‌ملی با تصمیمی جنجالی با
ریزه اسپور ترکیه قرارداد بسته بودند اما وقتی دیدند شرایط مناسب نیست به ایران بازگشتند. سجاد شهباززاده هم برای ملی‌پوش شدن ابتدای فصل قبل به آلانیا اسپور ترکیه رفت و به خاطر نیمکت‌نشین بودن از این تیم جدا شد. با این وجود رضاییان امسال از طرف برانکو اخراج شد ولی تمرینات خود را زیر نظر دستیاران کی‌روش انجام می‌دهد و به تیم‌ملی هم دعوت شده است و به دنبال حضور در اروپاست. مهدی طارمی آقای گل لیگ هم از گلاسکو رنجرز اسکاتلند پیشنهاد دارد،‌ می‌خواهد به خاطر توصیه کی‌روش هرطور شده به اروپا برود. کمال کامیابی‌نیا هم‌چنین تصمیمی داشت که اجرایی نشد. بیرانوند هم رسما خواهان جدایی از پرسپولیس برای حضور در فنرباغچه شده و باید دید تکلیف او چه می‌شود.

افشاگری عابدینی

امیر عابدینی که عضو هیأت‌رئیسه سازمان لیگ و رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال است، یک‌بار در مصاحبه‌ای پیرامون شایعه نقش کی‌روش در نقل و انتقال بازیکنان ایرانی به اروپا در مصاحبه‌ای گفته بود:  «این حرف خیلی هم غیرقابل باور نیست. من خودم با یک بازیکن تیم‌ملی صحبت کردم که بازیکن استقلال و پرسپولیس هم نبود. به من گفت که کی‌روش گفته اگر می‌خواهد در ترکیب اصلی تیم‌ملی باشد باید لژیونر شود. یک مورد دیگر همین علیرضا جهانبخش. چرا او تا زمانی که در داماش بازی می‌کرد به تیم‌ملی دعوت نمی‌شد اما وقتی به هلند رفت ملی‌پوش شد؟»

لژیونرهایی که رستگار شدند

میلاد محمدی به خاطر این‌که قید پول بیشتر در ایران را زد و به تیم ترک‌گروژنی روسیه با قراردادی معمولی پیوست دفاع چپ ثابت تیم‌ملی شده است. سعید عزت‌اللهی با این‌که یک فصل ناموفق را پشت سر گذاشت، ‌ولی فقط به خاطر تمرین کردن با تیم اروپایی به ‌هافبک دفاعی ثابت تیم کی‌روش تبدیل شده است. او هم به پیشنهاد‌های مختلف  و نجومی باشگاه‌های ایرانی جواب منفی داده است. مرتضی پورعلی‌گنجی هم که از وقتی به چین و سپس قطر رفت به خاطر کار کردن زیر نظر مربیان بزرگ به دفاع وسط اصلی تیم‌ملی تبدیل شده است. علی کریمی، ‌هافبک دینامو زاگرب هم که در این تیم فرصت زیادی برای بازی کردن پیدا نمی‌‌کند توسط کی‌روش به تیم‌ملی دعوت می‌شود.

نگرانی شجاعیان

داریوش شجاعیان هم از استقلال این روزها پیشنهاد دارد. اما به خاطر این‌که به سرنوشت کاوه رضایی دچار نشود جواب مثبتی به این باشگاه نداده است. شجاعیان مورد توجه سپاهان و پرسپولیس قرار دارد و‌ سال آینده قطعا در یکی از این دو تیم (اگر درنهایت گسترش فولاد رضایتنامه‌اش را بدهد) بازی خواهد کرد. البته او توسط مدیر برنامه‌هایش نیم نگاهی هم به حضور در اروپا یا فوتبال قطر دارد.

این مثال‌ها نقش کی‌روش در نقل و انتقال ستار‌ه‌های فوتبال ایران را به همه نشان می‌دهد. او اعتماد کامل به کار مربیان ایرانی ندارد. تا حدودی کار برانکو و کرانچار را در بین تمام مربیان کنونی شاغل در لیگ تأیید می‌کند. او حرف اول و آخر را در فوتبال ایران می‌زند. از آنجایی که تیم‌ملی جای ستاره‌هاست، بهترین بازیکنان فوتبال ایران برای تصمیم‌گیری با مرد پرتغالی مشورت می‌کنند، چون نمی‌خواهند جام‌جهانی ٢٠١٨ روسیه را از دست بدهند!
کد مطلب : ۱۲۸۵۹۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.