۰
حمایت ورزشکاران از رییس جمهور منتخب و نقش سیاسی آنها

RFI فرانسه: تلاش حسن روحانی برای کم کردن اثر سیاست بر ورزش

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۴
RFI فرانسه: تلاش حسن روحانی برای کم کردن اثر سیاست بر ورزش
به گزارش عصر تعادل، حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران با 57 درصد آرا توانست برای چهار سال دیگر رییس جمهور باقی بماند. در این بین حمایت ورزشکاران از او موضوعی بود که مورد توحه بسیاری قرار گرفت.
در این بین سایت فرانسوی RFI نوشت: انتخابات ریاست جمهوری ایران در حالی برگزار شد که حسن روحانی حمایت چندین ورزشکار شناخته شده ایران را در کنارش می‌دید. این رییس جمهور اصلاح طلب روی این حمایت ورزشکاران شناخته شده حساب کرد. در ایران سیاست و ورزش هیچ وقت فاصله زیادی از هم نداشته‌اند.
روحانی با 23.5 میلیون رای در حالی به عنوان رییس جمهور ایران انتخاب شد که قبل از شروع انتخابات چندین ورزشکار بازنشسته و فعال حمایت خودشان را از او اعلام کردند. ورزشکارانی مثل علی دایی، علی کریمی و کریم باقری که از شناخته‌ شده‌ترین‌های ورزش ایران هستند. البته ورزشکاران دیگر رشته‌های ورزشی نیز در این بین دیده شد که نام‌شان در بین حامیان روحانی قرار گرفت.
بنابر سایت رسمی ستاد انتخابات حسن روحانی، بهداد سلیمی، دارنده طلای المپیک 2012، امید نوروزی دارنده مدال طلا در المپیک در رشته کشتی فرنگی و بازیکنان تیم‌های ‌ملی والیبال و شطرنج ایران نیز در بین این حامیان دیده می‌شوند. این‌ در حالی است که گزینه محافظه کار یعنی ابراهیم رییسی از چنین حمایتی برخوردار نبود.
حتی با وجود این که کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک ایران از او حمایت کرد، دیگر ورزشکار شاخصی نبود که  حمایت خودش را از این نامزد ریاست جمهوری ایران اعلام کند.
حسن روحانی از زمانی که در سال 2013 به عنوان رییس جمهور ایران انتخاب شد سعی کرد تا قدرت و ورزش را از یکدیگر جدا کند. در نوامبر 2013 او اعلام کرد: "اگر ما به پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ در ورزش نگاه کنیم، می فهمیم که ما کار خاصی برای آن انجام نداده‌ایم، اما سعی کرده‌ایم اثر سیاست را در ورزش کم کنیم".
در ادامه این گزارش به نقش زنان در ورزش پرداخته شده و آمده است: وقتی امروزه درباره ورزش در ایران بحث و گفت‌وگو می‌شود همیشه جایگاه زنان در آن به عنوان موضوعی مهم مطرح است. مهم‌ترین مساله نیز حضور تماشاگران زن در ورزشگاه‌هاست. این فشارها باعث شد چندی پیش شاهد حضور تماشاگران زن در تورنمنت والیبال ساحلی باشیم. همچنین ملاحظات دیپلماتیک اغلب در صحنه‌های ورزشی خودش را به خوبی نشان می‌دهد و خارج از سیاست خود را نشان می‌دهد.
کد مطلب : ۱۲۸۶۰۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.