۰

رشد 14 برابری سوادآموزی در دولت یازدهم

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۲۶
به گزارش عصر تعادل،معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از رشد 14برابری سوادآموزی در دولت یازدهم خبر داد و گفت: طی چهار سال اخیر یک میلیون و 200 هزار نفر از آمار بی سوادان در کشور کم شد.

علی باقرزاده عصر دوشنبه در حاشیه جلسه نهضت سوادآموزی بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس واقع در شرق استان گلستان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی چهار سال اخیر، رشد سوادآموزی هر سال 2.75 درصد بوده، درحالی که در چهارسال دولت دهم میانگین رشد سوادآموزی تنها دو دهم درصد بوده است.

وی اظهار داشت: این میزان رشد سوادآموزی در کشور، 2.8 درصد میانگین جهانی است و همین رشد سبب شد تا فعالیت های سوادآموزی ایران مورد تقدیر سازمان فرهنگی یونسکو قرار گیرد.

باقرزاده، اضافه کرد: موفقیت های سوادآموزی در سایه تلاش مراکز یادگیری محلی، بسیج امکانات و نیروها و همکاری و تعامل دهیاران، شوراها و علما و روحانیون با آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی بوده است.

وی تصریح کرد: براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 نرخ باسوادی کشور به 94.7 درصد رسیده است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی همچنین گفت: براساس آمار سرشماری سال 95 هم اینک 2 میلیون و 700 هزار نفر بی سواد در کشور وجود دارد که شامل اتباع خارجی و افراد آموزش ناپذیر و بخشی نیز افراد بی سواد بین 10 تا 49 سال هستند.

باقرزاده افزود: از مجموع بی سوادان مطلق کشور پیش بینی می شود یک تا یک و نیم میلیون بی سواد بین گروه سنی 10 تا 49 سال باشند.

وی یادآور شد: هم اکنون استان های تهران، مازندران، البرز، سمنان و اصفهان با 97 درصدی باسوادی در صدر استان های باسواد کشور و سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و کردستان به ترتیب در رده های پایین باسوادی قرار دارند.

باقرزاده، تنها راه باسوادی را همکاری و تعامل نیروهای بومی و محلی با مراکز یادگیری در سراسر کشور دانست و تصریح کرد: دولت حمایت های مادی و لوازم التحریر رایگان در اختیار آموزش دهندگان و سواد آموزان قرار می دهد.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: بطور میانگین سالانه 2 درصد دانش آموزان ورودی به مقطع ابتدایی به دلایل مختلف امکان ثبت نام ندارند که باید با بسیج همه نیروهای و امکانات در ریشه کنی بی سوادی تلاش کنیم.

به گزارش ایرنا، سفر معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سودآموزی به گلستان دو روزه است که امروز بازدید از مناطق مرزی شهرستان های بندر ترکمن، گمیشان، گنبدکاووس و در ادامه مراوه تپه در برنامه وی قرار داشت و فردا هم درجلسه شورای آموزش و پرورش گنبدکاووس شرکت می کند.

شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
کد مطلب : ۱۲۸۶۹۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.