۰

صبح نو: فتنه گران مدعی درستی انتخابات شده اند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۷
به گزارش عصر تعادل به نقل از صبح نو نوشت: زمزمه‌هایی این روزها از برخی محافل جریان خودی مبنی بر بروز تقلب در انتخابات شنیده می‌شود که در صورت اثبات، انتخابات به دور دوم خواهد رفت و... طرح چنین مطالب و ادعاهایی می‌تواند از روی احساسات یا کم‌ اطلاعی باشد. سازو کار انتخابات و نظارت‌های لایه‌بندی شده بر پروسه رأی گیری، تقریباً می‌تواند بروز هرگونه تقلب سازمان یافته و گسترده را در همه انتخابات‌ها منتفی کند.
 
البته اینکه در یک یا چند شعبه تعدادی برگ رأی مورد سوءاستفاده قرار گیرد یا افرادی مرتکب تخلفات جزئی شوند، دور از انتظار نیست و شاید عدد همه این تخلفات در انتخاباتی به گستردگی کشور ما به 100 تا 200 هزار مورد بیشتر نرسد اما به طور قطع و یقین می‌توان ادعا کرد بروز تخلف یا تقلب با عددهای میلیونی، تقریباً ناممکن است.
 
ناممکن هم در این انتخابات، هم در سال 88 یا هر انتخابات دیگری. جالب است درباره ناممکن بودن تقلب در انتخابات کسانی شهادت داده‌اند که خود پیشتاز و پیش برنده آشوب‌های خیابانی در فتنه سال 88 بودند؛ اما مهم‌تر از بحث منتفی بودن بروز تقلب‌های سازمان یافته در انتخابات، شیوه پیگیری برخورد با تخلفات از مسیر قانونی و منطقی آن است. طبیعی است هر نامزدی که وارد عرصه رقابت انتخاباتی می‌شود، قوانین و مقررات مربوط به رقابت را پذیرفته و عقلا و منطقاً باید به همه مراحل آن پایبند باشد.
 
انتخابات 96 و 88 از این جهت نماد دو گونه رفتار و برخورد با تخلفات انتخاباتی است؛ یکی شیوه مدنی و عقلانی است که از مجرای قانون صورت گرفت و شیوه و مدل دیگر آن، رفتارهای غیرمدنی و غیر قانونی و ازطریق اردوکشی‌های خیابانی است که در سال 88 اتفاق افتاد و با تحریک احساسات مردم و رودررو قرار دادن آن‌ها، طعم شیرین مشارکت استثنایی ملت ایران در کام آنها تلخ و دشمن را به ضربه زدن به انقلاب اسلامی و منافع ملی ترغیب کرد. به نظر می‌رسد انتخابات 96 بیش از هر زمان دیگری در روشن شدن ماهیت فتنه و فتنه گران سال 88 می‌تواند مؤثر باشد و لذا از روشنگری در این باره نباید غفلت کرد.
کد مطلب : ۱۲۸۷۳۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.