۰

ساخت دو جزیره مصنوعی جدید در دبی

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
به گزارش عصر تعادل، شهر دبی تصمیم گرفته باز هم بزرگتر شود، و بار دیگر، شاهد ساخت جزایر مصنوعی در سواحل این شهر خواهیم بود. شرکت بین المللی دبی هولدینگ اعلام کرده قصد دارد پروژه ای جدید را به مساحت تقریبی 372 هزار متر مربع و با نام مرسی العرب (Marsa Al Arab) اخداث کنید. مرسی العرب در واقع نام دو جزیره در دو سوی برج العرب در ساحل دبی خواهد بود.
 
 ساخت دو جزیره مصنوعی جدید در دبی

این پروژه که هزینه آن 1.72 میلیارد دلار تخمین زده شده، بیش از 2.2 کیلومتر به سواحل دبی می افزاید. مجری مرسی العرب گفته این پروژه در سال 2020 به بهره برداری می رسد.

هدف از ساخت این دو جزیره، جذب گردشگر عنوان شده و از جمله امکانات آن می توان به یک تفریح گاه خانوادگی، سالن سینما با گنجایش 1700 نفر و پارک آبی اشاره کرد.

یکی از این دو جزیره دارای کاربری خصوصی است و چهارده ویلای لوکس و یک هتل در آن تاسیس خواهد شد.

پس از تکمیل این پروژه، 2400 اتاق به تعداد اتاق های هتل های تحت مدیریت گروه جمیرا در دبی افزوده می شود. شرکت جمیرا بخشی از شرکت بزرگ هولدینگ دبی است. بخش عمده ای از سهام هولدینگ دبی در اختیار شیخ راشد آل مکتوم حاکم دبی است. این گروه تجاری تاکنون تجربه زیادی در زمینه ساخت جزایر مصنوعی در دبی کسب کرده است.
 
 ساخت دو جزیره مصنوعی جدید در دبی

مقامات دبی امیدوارند سیل گردشگرانی که در سال 2020 برای بازدید از نمایشگاه Expo 2020 به این شهر می آیند، موجب سودآوری این پروژه شوند.
کد مطلب : ۱۲۸۷۷۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.