۰
با حضور عراقچی در کمیسیون امنیت ملی مقرر شد؛

نشست مشترک کمیته هسته‌ای مجلس با وزارت خارجه برگزار می‌شود

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۴
نشست مشترک کمیته هسته‌ای مجلس با وزارت خارجه برگزار می‌شود
به گزارش عصر تعادل، سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تشریح جلسه این کمیسیون که با حضور عراقچی معاون وزیر امور خارجه گفت: جلسه فوق العاده امروز کمیسیون درباره بررسی گزارش شش ماهه دوم کمیسیون امنیت بود که توسط حجت الاسلام و المسلمین ذوالنور رئیس کمیته هسته‌ای ارائه و 8 بخش اصلی آن تشریح شد.
وی افزود: بخشی از این گزارش راجع به تعهدات ایران بود که در این موضوع اختلاف نظری نداریم و جمهوری اسلامی ایران به تعهداتش عمل کرده است، اما در مورد رفع تحریم‌ها اختلاف نظرهایی وجود دارد.
سخنگوی کمیسیون امنیت اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی معتقد است هنوز گیر و دارهایی در مورد تحریم‌ها وجود دارد و بخشی از این گزارش که مربوط به نقض برجام یا عهدشکنی‌های طرف مقابل است، مصداق های به روز داریم از جمله اینکه تعدادی از اشخاص حقیقی و حقوقی به لیست تحریم‌ها اضافه شده‌اند.
نقوی حسینی همچنین بیان کرد: توضیحاتی که عراقچی معاون وزیر امور خارجه ارائه کرد مبنی بر این بود که گزارش، مربوط به 4 – 5 ماه قبل است و واقعیت هم همین گونه است. به جهت اینکه مجلس طی چند ماه گذشته درگیر بررسی لوایح برنامه و بودجه بوده و پس از آن نیز درگیر مسائل انتخاباتی بودیم و فرصت نکردیم که گزارش را در صحن کمیسیون مطرح کنیم.
وی خاطر نشان کرد: بنابراین مقرر شد طی دو سه روز آینده نشست مشترکی بین کمیته هسته‌ای و وزارت امور خارجه تشکیل شود تا اطلاعات به روز و آنچه در مورد رفع تحریم‌ها، ‌امور بانکی، بیمه و.... اتفاق افتاده گزارش ها را دریافت کرده و تا 10 روز آینده گزارش اصلی را تقدیم هیات رئیسه کنیم.
کد مطلب : ۱۲۸۸۳۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.